Fra og med dig

fraogmeddigSå er jeg på den anden side af mit speciale og jeg er færdiguddannet, hvilket jeg er rigtig glad for, det til trods for at sidste eksamen bestemt ikke gik godt, er jeg alligevel ved at være stolt af hvad jeg har opnået. Jeg er endnu ikke fyldt 30 og jeg har allerede en mellemlang (Folkeskolelærer) og Langvideregående (Cand.scient.bibl.) uddannelse og til trods for at mine folkeskolelærer ikke mente jeg kunne gennemføre en gymnasial ungdomsuddannelse. Så ja, egentlig føler jeg mig ret sej, og karakterer er kun et tal, som betyder noget imens man studere.

Men tilbage til anmeldelsen på denne bog, som Harper Collins har været så venlige at sende til mig. Tidligere kendte jeg bedst Harper Collins forlag for at udgive Harlequins bøger som bliver udgivet i stort tal hvert måned og handler om den store kærlighed, så jeg var meget spændt på hvor god kvaliteten var af de andre bøger fra forlaget, da Harlequins bøgerne ofte har været meget udskilte, men meget populær trods til tider manglende kvalitet.

Denne bog var heldigvis fantastisk og jeg nød virkelig at læse den. Jeg har inden, jeg blev bogblogger læst rigtig mange chick-lit bøger, som også var min favorit genre, men af en eller anden grund har det de seneste år ikke været til mange bøger i den genre, men denne bog var gjorde chick-lit genren stolt.

Udover det er en sød kærlighedshistorie om en ung kvindes jagt efter den store kærlighed er det også historien om, hvordan mobning i Folkeskolen stadigvæk kan påvirke én i voksenlivet. Da hovedpersonen skal til gensynsfest med sin gamle skole som havde mobbet hende i skoletiden, var der meget jeg kunne genkende fra da jeg i foråret selv var til gensynsfest med min klasse, og selvom jeg ikke var blevet mobbet på samme måde som hovedpersonen var jeg virkelig nervøs, og meldte mig til af trods for folk skulle ihvertfald ikke sige noget, men også af nysgerrighed for at se de andre. Flere fra min klasse havde valgt at melde afbud af den ene eller anden grund. Og det gik godt, og selvom mit liv var noget anerledes end de andres gav det mig en ro til at ligge gammel nag fra Folkeskolen bag mig, for der var noget jeg ikke vidste dengang som jeg opdagede den dag.

Så ja, bogen satte mange tanker igang, og det er jo fantastisk når en bog kan gøre det. Bogen er meget helstøbt for den er både sjov, og sørgelig og alt det midt i mellem. Personerne i bogen er skønne og forskellige, og faktisk meget nuanceret.

I begyndelsen af bogen skrev jeg om, at Harper Collins også udgiver Harlequins bøger – og disse bøger bliver også nævnt her i bogen et par gange, på en god og sjov måde. Originalen er desuden også udgivet på den engelske afdeling af Harper Collins – og ja det synes jeg egentlig er ret sejt, at man tør diskutere sine egne bøger.

Der er hvis ingen tvivl om, at jeg var vild med denne bog og selvfølge vil jeg anbefale dig at læse den. Hvis du er interesseret i at læse mere om, hvad bogen handler om, synes jeg du skal klikke ind på Harper Collins hjemmeside, og læse omtalen af bogen. Og endnu en gang tak for anmeldereksemplaret.

4 tanker om “Fra og med dig

  1. Pingback: Det er ikke mig, det er dig | Ruskjærs bøger

  2. Pingback: Valentines læsning | Ruskjærs bøger

  3. Pingback: Findes der en, findes der flere | Ruskjærs bøger

Skriv en kommentar