Tags

,

valentines-laesningSom udgangspunkt synes jeg Valentines Day er lidt en amerikaniseret ting som kun går ud på at forretningerne kan tjene penge, men hvis man ser der som en dag til at hylde kærligheden er det, da en meget smuk ide. Kærligheds romaner er fantastiske og man får lige det lidt bedre når man har læst dem, måske fordi det er den ultimative kærlighed som opleves i bøger. Jeg har i år lavet en liste over de mest romantiske bøger som jeg har læst. Nogen af dem er ikke traditionelle kærligheds romaner, men de berører alligevel “Den Store Kærlighed”.

  • Jane Eyre er en utrolig smuk historie, med en stærk og sympatisk hovedperson som forelsker sig i en lidt speciel mand. Bogen er en klassikere som skal læses.
  • Stolthed og Fordom af Jane Austen har inspireret utallige af andre bøger og film, og det er helt forståeligt for hele plottet er bare genialt. Bogen er både lavet som serie og film, men serien med Colin Firth er uovertruffen.
  • Mig før dig er en af de bøger der betyder allermest for mig. Denne bog fik min læselyst til at blomstre, og den er bare smuk, sørgelig og sjov. Det kan være svært at forklare, hvorfor netop denne bog rørte mig så dybt – uden at røbe for meget, men noget med en af slut replikkerne “Du skal bare leve” rørte mig dybt. Filmatiseringen var desuden yderst vellykket.
  • Mig uden dig er så smuk og så sørgelig. Jeg var vild med bogen, da jeg læste den.
  • Forbandede kærlighed stiftede jeg bekendtskab med for en uges tid siden – eller jeg havde hørt om den før, men aldrig læst den. Jeg havde hørt meget positivt om den, men jeg havde ikke troet at den ville gribe mig så meget som den gjorde.
  • Vinterens løfter er tredje del af en serie (Wallflower) jeg vil egentlig gerne anbefale alle fire bøger i serien, men lige netop Vinterens løfter er bare lidt mere romantisk end de andre. Man kan godt læse bøgerne fritståenden, men jeg synes bøgerne er værd at læse allesammen, så begynd med Sommernattens hemmelighed.
  • Anna og det franske kys hele serien er super romantisk. Vil man gerne læse noget fantastisk Young Adult er denne serie helt klart værd at læse. Den foregår i Paris så allerede der er der sat op til højt romantik.
  • Fra og med dig Det er en sjov og sød historie, og jeg elskede bare denne bog som bare osede af romantik.
  • En flænge i himlen Bogen kredser meget om døden – og kærligheden. John Green formår virkelig at røre en, samtidig med der også er humor. Selvom det er fiktive personer så håber man virkelig det bedste for dem.
  • Harry Potter og… Ja det er så den utraditionelle for det er jo på ingen måde en romantisk serie i klassisk forstand, men alligevel fylder kærlighed meget i serien. Morens kærlighed reddede Harrys liv imod Voldemort som ikke kunne føle/forstå kærlighed. Den første kærlighed, Den Store Kærlighed, og ikke mindst kærligheden overvinder alt.

Ja, det var min liste med romantiske bøger, hvilke bøger synes du er mest romantiske?

