Ude af drift

IMG_20160905_112230Så er lejligheden pakket ned, og imens jeg fokusere på jobsøgning har jeg anmeldt denne bog som faktisk også handler om  at finde et job.

Ude af drift var desværre en bog der på mange måder skuffede mig. Bogen havde en meget speciel inddeling som jeg ihvertfald lige skulle vende mig til. Bogen er inddelt først i kapitler eller dele om man vil, efterfølgende er det så delt ind i afsnit med en overskrift. Disse afsnit er af varierende længde. Disse afsnit forstyrede ofte min læsning for nogle gange var de relevante til det man lige havde læst, og andre gange havde de ikke.

Derudover kunne jeg ikke lide personerne – hovedpersonen var okay. Hendes kæreste synes jeg var en stor idiot det meste af tiden, og hendes forældre og mormor ret dumme, selvom alle bliver lidt bedre mod slutningen, men til den tid var jeg bare ret ligeglad med personerne.

Jeg var ikke vild med historien, men kunne sagtens se ting i bogen som faktisk var ret godt at sætte fokus på når man er omkring de 30. Den fokusere meget på omverdens forhold til at hovedpersonen ikke har et arbejde – og hvor meget dette har indflydelse på hvordan man bliver opfattet. Desuden bliver der også drøftet ting om ægteskab og børn, hvor jeg også oplever at folk slet ikke kan forstå man ikke har lyst til mand og børn uden at være lesbisk eller bare sær.

Bogen er rimelig kort, men jeg blev aldrig rigtig fanget af bogen, selvom jeg kunne se at den havde interessante fokuspunkter. Jeg havde nok også regnet med at bogen var mere sjov end den egentlig var for jeg grinede ikke en eneste gang.

Hvis du er interesseret i at finde ud at læse hvad bogen handler om så går ind på Gads Forlag som også har sponsoreret bogen til anmeldelse.

 

Skriv en kommentar