I det øjeblik var jeg din

IMG_1592

Jeg er ret vild med Mhiri McFarlanes måde at skrive Chick-lit på. Hun har en evne til at skabe dybt sympatiske personer som alligevel har en kant som jeg elsker. Jeg har nu fået læst alle fire bøger som er udkommet på dansk, og jeg håber der kommer flere.

I det øjeblik var jeg din handler om Rachel som op til sit bryllup med sin mangeårige kæreste har fået kolder fødder og hæver forlovelsen. Samtidig med møder Rachel Ben som var hendes god ven på univeritetet, men ikke har set siden. Sidenhen er Ben blevet gift, og virker ikke synderlig interesseret i Rachel. Rachel derimod er stadigvæk forelsket i Ben. Problemet er bare at Ben er gift med den perfekte kvinde.

I det øjebliv var jeg din er Mhiri McFarlanes debutroman, og desværre må jeg konstatere heller ikke min favorit bog af hende. Plottet virker bare til at ville gå galt for at ende lykkeligt. Jeg synes generalt at bogen var meget kedelig de før ca. 250 sider, og det er lidt træls at vente så langttid med at historien begynder, for jeg er egentlig ret ligeglad med hendes arbejde også videre, og flashbackene til universitetet virker også ret kedelige. Men ligepludselig sker der en masse og jeg slugger siderne til mig. Den begynder at fungere med en britisk humor som jeg elsker. Historien giver meget mere mening og man håber virkelig på at Rachel og Ben får hinanden. Udover det begynder historien om vennerne også mere at give mening, og bliver komiske på en god måde. En af mine favorit scener i serien er, da Rachel er til middag hos Ben og Olivia (hans kone) og det er så komisk og desværre realistisk, hvordan nogle par kan opføre sig mod singleveninden.

Jeg synes som sagt at den sidste del af romanen er sjov, men den første del mangler et drive som gør at jeg bliver helt opslugt af romanen. Men hvis man er til Chick-lit vil jeg helt klart anbefale bogen.

Jeg har læst og anmeldt de andre bøger af Mhairi McFarlane som helt klart er værd at læse også. De er selvstændig romaner og har absolut intet med hinanden af gøre. Så læs dem i den rækkefølge du lyster – bare læs dem! Okay?

Fra og med dig

Det er ikke mig, det er dig

Findes der en findes der flere

Tak til HarperCollinsNordic for anmeldereksemplar

3stjerner

IMG_1594.JPG

Alle fire bøger, men det irritere mig nu lidt at Findes der en finder der flere ikke er i samme størrelse som de andre!!

Skriv en kommentar