Tags

,

I anledningen af at der er 3. juni er Pride i Aarhus, viser jeg i dag fem bøger fram som alle har det til fælles at de omhandler homoseksualitet på den ene eller den anden måde.

De fire af bøgerne som jeg har valgt er ungdomsbøger (YA). Hvor den sidste bog er en meget tyk bog. Alle bøgerne er ikke nogle jeg har stående på bogreolen, så det er en lidt speciel udgave af Fem fra reolen.

Will Grayson, Will Grayson er det snart et stykke tid siden jeg læste, men jeg husker den som en udmærket bog, skrevet af John Green og David Levithan. Du kan læse min anmeldelse her.

Release af Patrick Ness er en ret ny bog, og jeg har endnu ikke fået mulighed for at læse den, men den står meget højt på min fiktive TBR-liste. Det skulle være Patrick Ness’ mest personlige roman til dato.

Den dag jeg glemmer ved jeg faktisk ikke så meget om, jeg fik den til bogbloggertræf i september, men har egentlig ikke set meget på den sidenhen.

Jeg henter solen ned er min Currently Reading (22. maj). Jeg er ikke kommet så langt, så jeg synes det er svært at sige,  hvad jeg egentlig synes om bogen.

Et lille liv er den sidste bog, og er den eneste ikke Young adult bog. Det er deriomd en ordentlig moppedreng på over 800 sider. Jeg kender flere der har læst den, og som synes den var fantastisk, jeg har dog ikke læst den endnu, og synes også den er lidt vel lang.

Det var mine 5 bud på bøger som omhandler homoseksualitet, hvilke vil du forslå? Er der nogle der kender nogen der omhandler lesbiske f.eks.?

