Løftet

img_1536Efter jeg læste Arvingen i Ahrenstedts serie om jetsettet i Sverige kunne jeg ikke vente med at læse nummer 2 i serien.

I begyndelsen af bogen synes jeg den var lidt kedelig, og jeg blev lidt træt af at høre om nødhjælp og hvor fantastisk Isobel var. Men heldigvis vente det for mig ca. halvvejs i bogen, der blev den spændende og overraskede mig også meget.

Ligesom i anmeldelsen af Arvingen vil jeg give fire begrundelser for, hvorfor denne bog er værd at læse.

  1. Personerne: I denne bog følger man Isobel og Alexander, og Peter og Gina. Alle personerne havde man allerede mødt i Arvingen. Isobel skrev jeg indledningsvis at jeg synes hun var lidt irriterende god, men heldigvis viste det sig også at hun ikke på alle måder var lige pæn. Alexander var playboyen som nok ikke var så meget playboy alligevel. Modsætninger mødes og resten kender man til fra andre bøger. Peter og Ginas historie omhandler også det at ligge fortiden bag sig – og hvad der sker når modsætninger mødes. Jeg var ikke ligeså vild med personerne i denne bog som i den første, da de for mig bliver meget kliche fyldte.
  2. Synsvinkler: Man følger historien fra forskellige syns vinkler, for mig virkede det rigtig godt, og man fik mulighed for at se sagen fra forskellige vinkler og havde større forståelse for hvorfor de gjorde som de gjorde. Det var dog ikke alle synsvinklen, jeg var lige interesseret i, og jeg må nok tilstå at historien om Peter og Gina ikke interesseret mig synderlig.
  3. Skrivestil: Skrivestilen fungerede rigtig godt for mig, forfatteren havde en rigtig god måde at skrive på uden at de kappede over i de erotiske scener eller blev for meget i de romantiske scener, der var en fin balance som jeg synes mange forfatter kunne lære af. Det eneste minus var at der gik lidt for langt før sex kom med i bogen – hvor jeg tænkte kommer det ikke snart, men da det så kom, kom det også på en meget overraskende måde som jeg ikke havde set komme.
  4. Andet: Jeg kunne godt lide historien, og selvom den ikke fangede mig på samme måde som den forrige synes jeg den var udmærket, da den først kom igang. Simona Ahrenstedt har en fin måde at skrive på, og jeg glæder mig til at læse sidste del i serien.

Hvis du er interesseret i at læse mere om, hvad bogen handler om kan du klikke ind på Flamingo Books hjemmeside. Tak til Flamingo Books for anmeldereksemplaret.

4stjerner

loeftet_copy_1024x1024

Sådan ser forsiden ud i farver

En tanke om “Løftet

  1. Pingback: TBR – Anmeldereksemplarer | Ruskjærs bøger

Skriv en kommentar