Bogbloggertræf 2016

Præcis 3 måneder før Juleaften skete der det som for mange bogblogger nærmest vil betegnes som juleaften – hvertfald næsten. Jeg havde ihvertfald glædet mig som et lille barn til denne begivenhed.

Jeg vågnede tidlig om morgen – med den første tanke: “Jeg skal til Bogbloggertræf!!”. Dagen begyndte med lidt panik, da jeg havde gået rundt og troede det først begyndte kl. 13, men at det begyndte kl. 12, men jeg fandt hurtigt ud af, at jeg sagtens kunne når til Aalborg inden kl. 12. Så lidt i 9 begyndte min rejse mod det Nordjyske, og de første bogblogger mødte jeg allerede i bussen på vej ud til IVA.

Spændte stod vi og ventede på, hvad der skulle ske fra kl. 12. Hvem var den hemmelige gæst og hvilke bøger ville vi få? Der var mange nye ansigter i år, men også velkendte ansigter. Mange mennesker, hvor jeg egentlig bedst kendte deres blogs navne.

Vi kom ind i den stor sal som var pyntet i min absolute yndlings farve lilla. På bordet var der allerede en bog af Lene Dybdahl, og på midten af bordet var der en masse pakker med bøger af den Hemmelige gæst.. Kort tid efter fik vi lov til at åbne pakken og det viste sig at være Ravnenes hviske af Malene Sølvsten. Jeg kendte hende IKKE på forhånd, men kunne hurtigt regne ud at det var en fantasy bog. Selvom det ikke er en genre der interesser mig voldsomt meget, synes jeg bogen var ret interessant så det kunne da godt være den bliver læst på et tidspunkt.

Udover dejligt mad lavet af Irene, Simone og Michelle stod det også på en langrække konkurrencer og som tradition byder med konkurrencer vandt jeg ingenting (ØV). Præmierne var bøger af de fire forfatter som inviteret med til Bogtræffet.

Efter Malene Sølvstens interview og signering fik vi hver en pose med god bøger. Mange rigtige gode bøger var nu kommet i hus, skønt.

Man vil måske tro i en forsamling af bogtosser, at dagens højdepunkt ville ske når bøgerne blev uddelt, men nej. Højdepunktet skete, da årets bogkage kom ind. Lavet af Michelles Mor. Den var simpelthen så flot, og næsten alle bogblogger styrtede hen mod kagen for at tage billeder af kagen, hvilket på afstand så ret komisk ud.

Efter spisning af den smukke og skønne kage blev det Mie fra Dreamlit som skulle fortælle om det at være oversætter. Hun havde oversat Brandon Sandersons serie med bl.a. Stålhjerte. Det var ret interessant, at høre om arbejdet med, at være oversætter, og hvor vigtigt, det er at kende til det danske sprog. Jeg har selv stødt på nogle til tider mærkelige oversættelser og undrede mig meget, så derfor var det godt, at høre om det fra en oversætter.

Tiden løb afsted og til slut havde vi en diskussion om bla. stjerner (rating) på blogs og forfatters indblanding på anmeldelser osv. Det blev en lidt lang diskussion, men samtidig spændende at høre folks meninger.

Bogbloggertræffet var ved at være slut og Irene, Simone og Michelle takkede af, men manglede der ikke en pose? Jeg havde, da set nogle sorte poser ude ved Michelle og dem havde vi, da ikke fået endnu. Jo de manglede, og dem fik vi.. Det var en rigtig god stak bøger igen, og mange af bøgerne var virkelig nogle jeg gerne ville læse, og mange lød rigtig spændende.

Så det var slutningen på Bogbloggertræffet, hvor jeg blev rigtig mange bøger rigere, fik mange god oplevelser, men også var ekstrem træt, da turen gik mod Hammel og en MEGET tung rød kuffert.

Tak for i år, og tak til arrangører, sponsorer og andre blogger for en hyggelig dag, hvor det var helt normalt at være tosset med bøger.

Nedenfor er listen over sponsorer:

Bog & idé Aalborg – DreamLitt  – Forlaget Facet  – Gads forlag –  Gyldendal – Jentas – Lindhardt & Ringhof  – Nicole Boyle Rødtnes  – Plusbog – Politikens Forlag – Rosinante & Co  – Storytel – Turbine  – Tellerup  – Dansk bibelselskab  –  Lotte Petri  –  Marie-Louise Rønning –  Nick Clausen   – Pernille Vørs  – Evas kagerier

2 tanker om “Bogbloggertræf 2016

  1. Ej, hvor fedt vi netop havde valgt din yndlingsfarve som vores temafarve i år. Og at du endte med at blive lidt interesseret i Melenes bog, på trods af du ikke kendte hende på forhånd. Bogen kan desuden virkelig anbefales – også selvom man ikke er så meget til fantasy 🙂

    Like

Skriv en kommentar