Bare en dag

IMG_1494

Gayle Forman har tidligere udkommet på dansk med Hvis jeg bliver, Da hun forsvandt og  Jeg levede tre bøger som jeg både har læst og anmeldt men egentlig ikke har været særlig vilde med, men denne bog var det en hel anden historie med.

Det er en rigtig sød historie om, da Allyson møder Willem på en europa tur. Det bliver et uforglemmeligt døgn, men pludselig er han væk, uden hun fik sagt farvel til ham. Allyson begynder nu jagten på Willem..

Det er en hjertevarm feelgood young adult, hvor man er godt underholdt. Ligesom mange andre bøger foregår meget af historien i Paris (f.eks. Anna og det franske kys) og denne historie fik da mig til at få lyst til at komme til Paris, hvilket jeg egentlig også havde før.

Samtidig med at jeg synes historien var sød og rar måtte jeg også se på historien med realistiske øjne. Det virkede ret urealistisk, at en stærk kontrolleret pige lige pludselig tager med en ret fremmed fyr fra London til Paris, lader ham betale en ret dyr togbillet osv. Samtidig undrede det mig meget, hvorfor lige netop Willem betød så meget for Allyson, at hun er depressiv i en stor del af sin begyndelse på college, at hun forandre mærkant personlighed, og at hun ikke fortæller sine forældre sandheden – det var trods alt kun én dag.

Men selvom jeg havde visse problemer med bogen så var det trods alt en god bog med en spændende udvikling for hovedpersonen.

Du skal læse bogen hvis du elsker Young Adult som f.eks. Anna og det franske kys.

4/5

P.S. Hvis du vil have et lidt mere uddybende beskrivelse af handlingen så klik på linket til Gyldendal.

Skriv en kommentar