Så god som ny

sågod

Anmeldereksemplar fra Lindhardt & Ringhof

Bogen er udkommet 3. december

Antal sider: 32

Handling:

”Den dag forstod jeg, at jeg havde noget meget dyrebart mellem benene, og at det kunne gå i stykker, hvis jeg ikke passede på.”

Maryam betyder ’ærbar’ på arabisk. Og Maryam ved godt, at man for alt i verden må være ærbar. Det betyder, at man skal passe på sig selv – og især på drengene.
Men hvad gør man, når man møder en planet, der hedder Pelle med verdens blåeste øjne og universets stærkeste tyngdekraft?

Bedømmelse: Med 32 sider kan man hurtigt regne ud, at Så god som ny ikke er en tyk bog som det vil tage langttid at læse, men det er alligevel en bog som har noget vigtigt på hjerte, som jeg synes det er meget vigtig at læse og vide noget om.

Jeg stiftede første gang bekendtskab med forfatteren, da jeg her i efteråret læste Mellem os hvor handlingen også foregår i et indvandremiljø. Jeg kunne godt lide denne lille novelle, og den er ikke hurtigt glemt for den har noget vigtigt på hjertet. Derimod var jeg ikke så vild med illustrationer, som jeg synes var for mærkelige. Men det er jo en smagsag, men lige i en billednovelle fylder illustrationerne meget.

Jeg synes helt klart, at novellen er værd, at læse, og nogen gange er det dejligt bare at læse noget som det ikke tager flere timer, at komme igennem.

Det her bliver nok årets sidste anmeldelse. Jeg håber, at jeg i det nye år for mere tid og lyst til at blogge, men i øjeblikket har jeg mest lyst til at læse når jeg har tid tilovers.

 

Skriv en kommentar