Før du forsvinder

før du forsvinder

Læst som ebog på Mofibo

Zoes mand er død, og hendes verden er gået i stå.

Oveni i sorgen og savnet fortryder hun alle de ting, hun aldrig fik sagt til ham. Men da hun en dag vågner op, og tiden er skruet 20 år tilbage, ved hun, at hun har fået en chance til.

En chance for at se Ed igen og få sagt alle de ting, hun aldrig nåede … og måske også ændre deres fremtid?

Det var uden tvivl en rigtig smuk oplevelse, at læse denne bog. Den er skrevet på en måde så jeg sad og var spændt på, hvad der nu skulle ske. For har vi ikke alle tænkt på, hvad nu hvis vi kunne have ændret noget i vores fortid, hvilken betydning ville det så have for vores nutid. Historien foregår op en rigtig interessant måde, vi begynder med slutningen, og bevæger os så tilbage i tiden, hvor hovedpersonen Zoe har mulighed for at ændre på fortiden, og muligvis forhindre at hun mister sin mand Ed, men hvad skal hun ændre for ikke at miste ham? Det er, det spørgsmål som Zoe tumler med. Hun prøver altid at ændre noget, men det er ligesom det ikke har nogen effekt. Om det lykkedes at ændre noget vil jeg ikke røbe.

Bogen fik mig til at mindes, hvorfor jeg elskede at læse Mig før dig af Jojo Moyes, og hvorfor denne genre bare er så gribende. Den er smuk og rørende, og jeg kunne bare godt lide at læse bogen.

Samtidig med at jeg er så vild med bogen er det også svært at forklare hvorfor? Den var romantisk, men jeg synes ikke på en så tåkrummende måde, at jeg sad og blev pinligt berørt, jeg blev grebet af historien og jeg håbede virkelig det bedste for Zoe – også selvom hun er et fiktivt menneske.

Så derfor vil jeg helt klart anbefale bogen, hvis du er til Jojo Moyes eller noget der bare minder lidt om Mig før dig.

5stjerner

 

Skriv en kommentar