Elskov om eftermiddagen

btySå er jeg kommet til anmeldelsen af den sidste bog i Hathaway serien. En serie som jeg til at begynde med var lidt skuffet over, men som jeg heldigvis blev mere og mere begejstret for.

I denne bog følger man Beatrix som er familiens yngste, og en pige som man i de tidligere bøger hørte var meget glad for dyr og havde en hang til at stjæle fra andre – dog ikke bevidst. Det er nu blevet Beatrix tur til at få en ægtemand, og selvom ikke selv tror hun vil finde en som kan acceptere hendes noget anderledes måde at opføre sig på, forelsker hun sig i soldaten Christopher i mens hun skriver breve til ham – han ved bare ikke det er hende, men tror det er Beatrix’ veninde Prudence som har skrevet brevene. Hvad sker der når han opdager sandheden?

Jeg kunne rigtig godt lide denne bog, den er som alle de andre af Lisa Kleypas bøger, jeg kendte manus, men var alligevel interesseret i hvordan man nåede hen mod slutningen. Bogen er til dels lyttet og læst. Det er en udmærkede oplæser, og da jeg kendte hende fra de andre bøger var jeg vandtil hende. Hun overdriver ikke i hendes forsøg på at lyde som en mand når Christopher taler, og hun er heller ikke kedelig at lytte til.

Bogen er i den erotiske genre, men jeg synes ikke det er overdreven, man skal faktisk over halvvejs før den første rigtige sexscene finder sted – nej det er mere en kærlighedshistorie som omhandler det at blive forelsket i 1800-tallet, hvor vise regler skulle overholdes som de ikke skal i dag.

Det er nu slut med at læse om Hathaway søskende, hvilket jeg egentlig synes er lidt ærgeligt, men allerede i november udkommer en bog omhandlende familien omkring Wall-flower serien, og dem glæder jeg mig til at læse om igen, for jeg kunne nok bedre lide den serie.

4stjerner

 

 

Skriv en kommentar