Harry Potter og Det forbandede barn

img_20161028_112922

Da jeg i begyndelsen af august var i London havde der netop været præmiere på Harry Potter og Det Forbandede Barn, og sige at Harry Potter feberen havde ramt London vil være en underdrivelse – det gik helt amok, men jeg opsøgte det også selv.

Da jeg var derovre blev jeg fristet til at købe den engelske udgave af manuskriptet, og jeg fik da også læst næsten 100 sider, men så kom jeg hjem fra London og fik travlt med eksamen, flytning og meget mere, og så fik jeg ikke læst mere, men jeg havde allerede forudbestilt den danske udgave – og den fik jeg hurtigt læst.

Mange har været skuffet over denne udgave, men jeg synes den var udmærket – selvom den ikke er ligeså fantastisk som alle de andre bøger om Harry Potter.

Man skal vende sig til at det er et manuskript og historien ikke er ligeså gennemført som de andre bøger, ved mange ting er det tydeligt at det er lavet til en scene – og det fungere bare ikke på skrift. Andre ting virker ret usandlige og ikke helt tro mod det univers som man har lært at kende fra bøgerne.

Men når alt det negative er sagt, synes jeg det var en rigtig spændende fortælling, og til tider følte jeg, at jeg var tilbage i det magiske univers som J.K. Rowling har skabt, og så synes jeg egentlig også alt det med tidsrejser er rigtig spændende.

Jeg kunne rigtig godt lide at læse bogen, men jeg er ikke ked af jeg ikke ser stykket live – og mon ikke det kommer i en filmudgave engang. Dog tror jeg der skal tilføjes noget mere – ellers bliver det en meget kort film.

4stjerner

img_1513-1

Der var rigtig mange henne ved teateret for at tage billeder..

img_1511

Holdop hvor var det svært at tage dette billede for der kom konstant busser og taxaer kørende.

 

En tanke om “Harry Potter og Det forbandede barn

  1. Pingback: Fem fra reolen #Sort | Ruskjærs bøger

Skriv en kommentar