Tags

IMG_1579

Jeg vil forsøge hver mandag at lave et indlæg om 5 bøger som alle har noget til fælles. I denne uge vil indlægget omhandle bøger med sort ryg.

Den første bog er Bogtyven af Marcus Zusak. Jeg har endnu ikke fået læst bogen, men jeg har hørt så meget positivt om den. Jeg har set filmatiseringen af bogen som er virkelig fantastisk.

Det burde du have vidst læste jeg for to år siden, og jeg syntes det var en fuldstændig fantastisk bog, vildt spændende. Jeg har anmeldt bogen her.

Jeg er jo Harry Potter fan, og derfor skulle denne bog selvfølgelig også med på listen. Harry Potter og Det forbandede barn og manuskriptet til teaterstykket af samme navn. Det er tydeligt at det er et teaterstykke og den gamle magi opstår ikke rigtig i den bog, men alligevel er jeg glad for at have læst den. Du kan læse min anmeldelse her.

Mischilling er en bog jeg har købt her i vinter, og jeg vil virkelig gerne læse den, men jeg frygter lidt, at den er for barsk. Den omhandler de forfærdelig forsøg der blev gjort på jødiske børn under 2. Verdenskrig under nazimen og søgen efter sin tvilling.

Stoner er muligvis en af de bedste bøger jeg nogensinde har læst. Den er så utrolig smuk, medrivende og bare lige en bog for mig. Det er en bog, hvor man følger en mand igennem hele hans liv, og det gøres på en helt fantastisk måde. Du kan læse min anmeldelse her.

 

 

