Det ender med os

bty

Det er egentlig ved at være et stykke tid siden jeg læste denne bog, men da bogen virkelig er blevet anmeldt på rigtig mange blogs har jeg ville vente lidt med at anmelde bogen.

Da jeg i vinter første gang stiftede bekendtskab med Colleen Hoovers forfatterskab var det med en lille form for skepsis for kunne hun virkelig være så god som alle sagde, jeg måtte erkende, at ja det er hun, og denne bog var en helt speciel oplevelse.

Forlagets beskrivelse:

Når den, der elsker dig højest, også er den, der gør dig allermest ondt.

Da Lily falder for den flotte neurokirurg Ryle, er det næsten for godt til at være sandt. Hun har ikke altid haft det let, men nu ser alting lyst ud. Selvom Ryle er imod faste forhold, giver han snart efter for sine principper, og Lily er lykkelig. Men der er alligevel noget ved Ryle, der giver skår i glæden – og da Lilys ungdomskæreste Atlas en dag dukker op, trues alt, hvad Lily og Ryle har opbygget sammen.

Da jeg læste bagside teksten til bogen, troede jeg egentlig at det bare var endnu en sød historie om en kvinde og en mand der møder hinanden og alt er fryd og gammen, men sådan er det bestemt ikke i Det ender med os. Jeg havde en ide om, at så perfekt kunne Ryle heller ikke være, men det der sker overraskede mig virkelig, og jeg skulle lige læse siden to gange, for bare at sige WOW.

Det er en bog som er svær at anmelde, for man skal ikke røbe for meget af handlingen, da det uden tvivl vil ødelægge rigtig meget af oplevelsen. Men det er klart en bog jeg vil anbefale folk at læse, den er så rørende, tankevækkende og virkelig velskrevet. Jeg er i hvertfald blevet dybt forelsket i Colleen Hoovers forfatterskab og glæder mig til den 9. november, hvor næste bog af hende udkommer på dansk.

5stjerner

 

 

Skriv en kommentar