Den magiske jungle

img_20161009_142625Så har jeg fået tid til at lave en anmeldelse af Johanna Basfords nyeste malebog. Jeg er meget vild med Johanna Basfords malebøger og har både Den hemmelige have og Det forsvundne ocean, begge malebøger som jeg elsker. Den magiske jungle er også flot og en typisk Basfords malebøger med små ting man kan finde i malebogen, og tegninger af forskellige sværhedsgrader. Jeg er dog ikke helt så imponeret af denne malebog som af de andre to. Tegningerne er ikke så svære som de andre, hvilket jeg personligt synes er synd, men det gør måske at den rammer bredere.

Når jeg maler bruger jeg både farveblyanter og gelpenne, hvilket jeg synes giver en rigtig flot effekt. Jeg har lært ved at male i voksnebøger, at man bare skal lade fantasien fare og male i de farver man har lyst til. Det får man også rig mulighed for i denne fine malebog. Man kan som nybegynder i denne verden synes at give over 100 kr. for en malebog er mange penge, men i modsætning til billigere malebøger kan man virkelig få tiden til at flyve, samtidig med at de er enormt afstressende. Man fokusere hovedsagligt på det univers som man befinder sig i, i bogen. Jeg hører oftest lydbøger i mens jeg maler, hvilket fungerer rigtig godt for mig. Normalt har jeg svært ved at koncentrere mig om lydbøger, men når jeg maler fungere det godt.

At male i malebøger som denne her tager langttid, men man behøver jo ikke at male ud i et stræk. Det er en rigtig god måde bare at afstresse og bare slå alt andet ud af hovedet.

I slutningen af oktober udkommer endnu en Johanna Basford malebog med temaet Jul. Mon ikke jeg skal have fat i den, for jeg elsker både julen og malebøger.

Tak til Politikens Forlag for anmeldereksemplar

Jeg har lavet en lille video, hvor jeg bladre igennem bogen, bemærk at den er med musik.

4stjerner

img_20161009_142645img_20161009_142712

En tanke om “Den magiske jungle

  1. Årh, den skal jeg helt sikkert også have. Her i sommers købte datteren og jeg “Den magiske jungle”. 1 eksemplar til hver. Vi bruger så bare Staedtler tusher, men vi sidder og lytter til lydbøger imens og roser hinandens malerier. 🙂
    Det er så fantastisk afstressende!

    Like

Skriv en kommentar