Tags

bty

Udover bøgerne på billedet har jeg også læst Anne i drømmehuset, men den er for længst afleveret tilbage til biblioteket.

Så er det blevet oktober, og jeg er nu klar til at se tilbage på september. Personligt har det været en lidt træls måned, hvor jeg stadigvæk er arbejdsløs. Jeg var til jobsamtale i sidste uge, men fik ikke jobbet, da der var en med mere erfaring (erfaring unge arbejdsløses hadeord nummer 1) Derudover kæmper jeg stadigvæk med mit kørekort, og er til tider ved at miste modet.

Men heldigvis har måneden i bøger været væsentlig bedre. Jeg har læst en del, men ikke nogen hvor det for alvor var wow.

Outlander – Den engelske kvinde læste jeg færdig i begyndelsen af måneden, og hvor var jeg vild med bogen. Jeg er nu begyndt med bog nummer to, men læser den kun som godnatlæsning og er derfor ikke kommet så langt. Ligeledes vises tredje sæson på Viaplay og jeg er så vild med den sæson – ja mandag er pludselig blevet min favoritdag, og jeg glæder mig til at jeg kan få tid til at læse bog tre.

Anne i drømmehuset endte egentlig med at være lidt af en skuffelse for mig, fordi jeg ikke synes Anne fungere som voksen.

Sendt til tælling var en sød historie, som meget mindede om Off-campus-serien. Jeg kunne godt lide bogen, men jeg manglede at den kom med noget nyt til genren.

Løgn og lykke  var et lidt kikset bekendtskab. Når man ikke ved helt hvad man går indtil er det lidt en bog som man smiler lidt af bagefter. Hvorfor synes jeg I skal læse i min anmeldelse, som er utrolig lang til så lille en bog.

De gode år når man som jeg er kæmpe fan af Downton Abbey og forventer noget lidt i stil med den bliver man lidt skuffet. Dog vil jeg sige at bogen efterfølgende har sat en masse tanker igang, og det er jo ikke så dårligt.

Historien om smukke pige Inden jeg læste bogen undrede jeg mig over titlen og tænkte det må da være en fejl at den ikke hedder Historien om en smuk pige. Titlen giver dog mening når man læser bogen. Historien er vigtig, men den fangede mig aldrig, og takket være en lydbog kom jeg da igennem bogen.

Ursiderne var den sidste bog jeg fik læst i måneden. Jeg havde glædet mig rigtig meget til forsættelsen siden jeg læste to’eren for to år siden, men mit problem var bare at jeg havde glemt meget af handlingen i de forrige bøger, og derfor havde svært ved at koncentrere mig i begyndelsen. Heldigvis blev det bedre, og tidsrejse ideen er jeg stadigvæk meget vild med. Anmeldelse af bogen vil snart komme.

Hvilke bøger var bedst? Jeg var sådan lidt hverken eller med alle bøgerne. Selvfølgelig var jeg vild med Outlander, men det var jeg også i sidste måned. Jeg tror dog Ursiderne lige var lidt bedre end de andre.

Hvilken skuffede mig mest? Anne og drømmehuset fungerede bare ikke for mig. Hvilket jeg også har nævnt tidligere.

Hvilken bog overraskede mig mest? På en måde er det nok De gode år som overrraskede mig mest, fordi at det er en bog som har givet stof til eftertanke, på en måde jeg ikke forventede.

Hvordan har september været? September har på litteratursiden været fin, og jeg har modtaget ekstremt mange anmeldereksemplarer, og ja jeg vil virkelig ønske jeg kunne læse noget mere, men jeg læser ikke voldsom meget, og nogle gange har jeg ikke rigtig energien til at læse.

Hvad forventer jeg i oktober? Den 21. oktober er der Readathon igen, og jeg glæder mig rigtig meget. Det er utrolig hyggeligt og jeg glæder mig til bare at fordybe mig i læsning. Derudover forventer jeg at få læst nogle af alle de anmeldereksemplarer som jeg har liggende.

