Med jule taget har jeg fået lidt smag for det, selvom jeg stadigvæk ikke er tagget. I dag har jeg fundet taget på The Book Nut

Spørgsmålene er på engelsk, men jeg vil besvare dem på dansk.

1. Which book, most recently, did you not finish?

Den har virkelig stået langttid på Goodreads uden jeg på nogen måder synes den var værd at læse. det omhandler “Fortidens hemmeligheder” af Barbara Tayler Bradford. Den er så kedelig og der sker absolut intet i den. Hver gang der er optræk til noget som måske kunne være spændende bliver det bare glattet ud.

2. Which book is your guilty pleasure?

Uha den er svær, for der er egentlig mange bøger som jeg ikke helt vil indrømme at jeg er i vilde med, men mange af de erotiske bøger jeg har læst, har jeg været lidt flov over.

3. Which book do you love to hate? Ingen faktisk for jeg hader lidt bogsnobberi, og så længe man har en god oplevelse ved en bog er jeg fuldstændig ligeglad med hvilken bog det er.

4. Which book would you throw into the sea?

Fortidens hemmeligheder kunne godt trænge til et bad, men ellers må jeg nok kaste Året rundt i havet, selvom den forlængst er givet væk, da jeg virkelig hadet synet af bogen, og den var en skamplet på min bogreol.

5. Which book have you read the most?
Jeg læser ikke så mange bøger flere gange, men Harry Potter bøgerne er læst flere gange og jeg tror Harry Potter og Flammernes Pokal og Harry Potter og Halvblodsprinsen er læst ekstra mange gange.

6. Which book would you hate to receive as a present?
Stortset alle fantasy bøger undtagen Harry Potter, men også krimier.

7.  Which book could you not live without?Jeg har bøger som bare er helt specielle for mig, og selvfølgelig er mine Harry Potter bøger noget helt specielt, men ellers Belgravia, Det lys vi mistede og Uovervindelig sommer bare helt fantastiske.

8. Which book made you the angriest? 
Året rundt gjorde mig vred på rigtig mange måder – så ja den.

9. Which book made you cry the most?Jeg græder aldrig, når jeg læser bøger. Jeg kan blive berørt over handlingen, men græde nej. De bøger der har været tættest på er: Mig før dig, Det ender med os og Det lys vi mistede.

10. Which book cover do you hate the most?Jeg vælger oftes bøger efter hvor flotte deres forsider er, så ser ikke så meget efter grimme forsider, men må sige at jeg synes Restferie af Tommy Jaud, virkelig havde en grim forside, fordi den grønne farve var virkelig grim. At bogen så heller ikke var noget at råbe hurra for er noget helt andet.

 

