christmas

Billedet stammer fra YouTube

Book-tag er normalt noget som jeg aldrig besvarer navnlig fordi jeg aldrig bliver tagget, men i dag vælger jeg at besvare et selvom jeg ikke er blevet tagget, men fordi jeg synes det er lidt hyggelig med jul i juli. Tagget er fundet på Lunas Kaffekrog.

Jeg tagger ingen, men opfordre andre som har lyst til at besvare det til at gøre det.

  1. “You’re a Mean One Mr. Grinch”: Nævn en ondskabfuld karakter du ikke kan lade være med at elske.
    Jeg synes faktisk det er rigtig svært, fordi jeg ofte kommer til at hade de ondskabsfulde karakterer, men i Harry Potter, hvor man i langtid tror Snape er ond alligevel ikke an lave være med at kunne lide ham.

    2. “All I Want for Christmas is You”: Hvilken bog håber du der ligger under juletræet?
    Uhh der er langt tid til jul og jeg har ikke rigtig set hvad der udkommer, men jeg kunne rigtig godt tænke mig Harry Potter og fangen fra Azkaban som udkommer i efteråret som illustreret.

    3. “Rudolph the Red Nosed Reindeer”: Nævn en karakter som overlever store udfordringer og lærer at tro på sig selv.

Nu har jeg indtil videre nævnt Harry Potter meget, og må nok nævne dette fantastiske værk endnu en gang. Harry Potter er en person som lærer utrolig meget i løbet af de syv bøger og alligevel kommer styrket ud af det.



4. “Santa Claus is Coming to Town”: a) Hvilken karakter ville være på “uartig”-listen?
b) Hvilken karakter ville være på “artig”-listen?

Jeg synes faktisk det er svært for de fleste personer i bøger gennemgår en udvikling, hvor de går fra at være onde til faktisk at blive gode – i mere eller mindre skala. Men når jeg skal vælge så går jeg altså tilbage til Harry Potter universet igen. Den uartig person er nok Malfoy, som gør rigtig mange forkerte ting, og egentlig er ret usympatisk det meste af tiden. Af artige personer må det være Hermione som jo bare er en rigtig god ven, og altid prøver at hjælpe.



5. “Frosty the Snowman”: Hvilken bog smelter dit hjerte?

Jeg har netop læst Lyset vi mistede og den smeltede mit hjerte, den var en hel speciel oplevelse. Bogen udkommer dog først til august.

.

6. “Feliz Navidad”: Vælg en bog som foregår i et andet land, end der hvor du bor.

Det gør jo de fleste bøger, det er sjældent jeg læser bøger af danske forfattere. Men der kan nævnes The Lonely Hearts Travel Club bøgerne som foregår i Thailand, Indien og Chile.

7. “It’s the Most Wonderful Time of the Year”: Hvilken juleagtig bog, bruger du til at sprede julestemningen? Jeg læser ikke ret mange julebøger, jeg planlægger altid at læse noget, men det bliver aldrig rigtig til noget. Jeg de seneste år læst julekalender som jeg synes er hyggelig. Et år læste jeg ”Jul på slottet” og ligesom tv-udgaven emmer den af hygge.

8. “Sleigh Ride”: Hvilken boglig karakter, ville du fejre julen sammen med? (Det behøver ikke at være på kærlighedsmåden)

Jeg skulle lige igennem min Goodreads læseliste for at se, hvem jeg gerne ville holde jul med. Det var lidt svært, men kom til at tænke på Gilbert Blythe fra Anne fra Grønnebakken, og ja ham ville jeg da gerne holde jul med.


9. “Baby it’s Cold Outside”: Hvilken bog, som du ikke kunne lide, ville du sætte ild til, for at varme dig selv?

På en eller anden måde kan jeg ikke lade være med at tænke på alle de erotiske romaner som der findes. Specielt tænker jeg på Surrender eller Burn serierne af Maya Banks, de skal nok holde dig varme.

10. “Do you hear what I hear”: Hvilken bog synes du alle bør læse?

Det lys vi mistede kan jeg ikke lade være med at anbefale til alle.

