Tags

, ,

btyI dag anmelder jeg tredje bog i Katy Collins serie om Georgia som rejser til fjerne lande samtidig med at hun prøver at have styr på livet.

Denne gang har Georgia forladt Fjernøsten for at tage til Chile og deltage i en tv-konkurrence sammen med sin kæreste.

Jeg har siden, jeg læste første bog i serien været vild med disse ”rejsebøger”, hvor man oplever en ganske almindelig pige som rejser til et meget eksotisk sted. Det er også interessant at følge hendes udvikling, fra i bog, hvor hun blev forladt kort tid før sit bryllup til i tredje bog at deltage med en ny kæreste som hun næsten er parat til blive gift med, hun er i hvert fald flyttet sammen med ham.

Jeg kan rigtig godt lide bøger hvor hovedpersonen rejser, men jeg har på det seneste ofte stødt på at de enten rejser til Indien eller Paris – og det bliver lidt trættende, så det er dejligt at der endelig er en bog hvor de rejser til Chile. Et land rigtig langt væk og i et område af verden der i hvert fald for mig er ret ukendt. Jeg mangler måske lidt at man som læser faktisk føler at man er i Chile. Georgia er i Chile og man hører om Santiago, men jeg synes desværre ikke det er nok. Det er måske heller ikke meningen. Meningen med bogen er måske ”bare” at fortælle en hyggelig historie i Chick-lit genren som så helt tilfældig foregår i Chile.

Denne bog egner sig bestemt til sommerlæsning til dels fordi det er en rejsebog, men i høj grad også fordi at det er en bog som er let at læse uden man behøver at koncentrere sig 100%.

Selvom ikke emmer af rejselyst og bogen heller ikke helt får mig lyst til at rejse til Chile synes jeg det var et rigtig god og hyggelig, og vil klart anbefale den til folk der elsker chick-lit tilsat lidt eksotiske rejser.

Du kan læse mine anmeldelser af de to forrige bøger her og her

Tak til Harper Collins for anmeldereksemplar.

4stjerner

 

