Tags

, ,

FullSizeRender

I dag anbefaler jeg fem sommerferie bøger som omhandler det at rejse. Jeg har ikke selv ferie, da jeg endnu ikke har fået ret til ferie, så det er en lidt lang sommer jeg går i møde.

Jeg vil dog gerne anbefale fem bøger som omhandler det at rejse, for så kan jeg jo altid drømme mig på ferie

The lonely travel club Destination Thailand

Fra min anmeldelse af bogen Hvis man har en lille globetrotter i sig – eller i hvert fald drømmen om at komme ud at rejse er denne bog et must. Den beskriver på en humoristisk og alligevel realistisk måde om det man kan komme ud for når man rejser. Hovedpersonen er ofte ret naiv, og jeg tænkte mere end én gang, det må hun da kunne regne ud.”

Bogen er en del af en serie, hvor der allerede er udkommet en om Indien og en om Chile. Det er nogle rigtig gode og hyggelige bøger som er lette at læse i sommervarmen.

Wild

Wild er historien om Cheryl som beslutter sig for at vandre, tiltrods for at hun ikke har noget kendskab til det. Det er en velskrevet historie og til tider spændende, men den kan også føles lidt langtrukken for kun vandre stortset kun og så møder hun nogle mennesker som får stor betydning for hende.

Forførende Paris

Jeg havde tidligere læst Magisk Karma af samme forfatter og var meget vild med bogen, og selvfølgelig ville jeg gerne læse Forførende Paris, som jeg fik tilbudt som anmeldereksemplar, men jeg endte desværre med at blive skuffet for jeg synes slet ikke bogen formåede at bruge Paris som den fantastiske kulisse det kunne være. Men hvis godt kan lide chick-lit og lidt Paris så er den fin, og sidehistorien i bogen trækker niveauet gevaldigt op.

Bare et år

Bare et år er forsættelsen til Bare en dag som jeg virkelig var vild med, og derfor undre det mig også lidt, at jeg endnu ikke har fået læst denne bog. Forrige bog foregår til dels i Paris. Hvad jeg kan læse på bagsiden af denne bog foregår den flere steder i verden. Jeg håber, jeg kan få læst denne bog i sommerens løb. Jeg har anmeldt første bog i serien Bare en dag her.

Anna og det franske kys

Anna og det franske kys var SÅ god, og jeg elskede hele stemningen som bogen emmede af. Det var en rigtig god YA som foregik i Paris, og jeg fik så meget lyst til at komme til Paris.

Eget citat fra Instagram: ”Jeg får helt lyst til at komme til Paris”.

