IMG_20170508_141508.jpg

The Graces var en bog som jeg en dag havde set inde på Dokk1 og tænkt – den er godt nok flot, den har jeg lyst til at læse. Jeg lånte ikke bogen lige med det samme, men kom alligevel til at tænke på den en dag jeg var inde på Dokk1, det var bogen så ikke længere, men jeg fik dog fat i den på et andet bibliotek.

The Graces er en mystisk bog, og den er svær at anmelde, fordi man let kan komme til at røbe for meget af handlingen, og det vil helt sikkert ødelægge en del.

Og, ja hvad synes jeg så egentlig om The Graces? Det var en meget anerledes bog end hvad jeg normalt læser. Den er lidt i Fantasy genren, men ikke 100%. Hovedpersonen Grace er meget facineret af familien Grace, men man undres i et langt stykke tid hvorfor, andet end at hun er forelsket i sønnen Fenrin.

Bogen er meget præget af, at det hele skal være hemmeligt og mystisk så langttid som overhovedet mulig og det fungere egentlig fint, men alligevel er jeg lidt skuffet bagefter – for var det bare det?

Bogen er til tider rigtig spændende og jeg havde lyst til at læse videre for at finde ud af hvad der nu skulle ske.

Bogen var helt klart uden for min comfortzone, men jeg synes helt bestemt den var værd at læse.

Du kan læse lidt mere om hvad bogen handler om her..

En mystisk og dyster roman med et vildt twist og et overnaturligt mysterie i centrum. Familien Grace holder hele byen fanget i deres mystiske spind, og River vil gøre alt for at blive venner med dem. Men hvor langt vil hun gå? Og hvorfor er det så vigtigt for hende at komme tæt på dem og finde ud af, om rygtet om deres magiske kræfter holder stik?

