IMG_1590I dag anbefaler jeg fem bøger fra min reol som alle har det til fælles at de er blevet filmatiseret.

Den første er Bogtyven. Jeg har ikke læst bogen endnu, men har set filmen, og den er ret flot lavet. Det er en rørende historie og selvfølgelig vil jeg gerne læse bogen også.

Kvinden der forsvandt har jeg heller ikke fået læst selvom jeg virkelig gerne vil. Jeg har set filmen og uden at røbe for meget så er den virkelig interessant.

Soning. Ja, den har jeg så heller ikke læst, selvom den har været på min tbr list i mange år. Filmen er en rigtig god film omhandlende bl.a. at vores valg som måske virker små kan have stor konsekvens for resten af sit liv – og ja noget man skal forsøge at sone hele sit liv.

Niceville er nok en af mine favorit film, og jeg har også hørt en stor del af bogen på lydbog.

Mig før dig er en bog som virkelig betyder rigtig meget for, den er så fantastisk i alt, og filmen fungere faktisk rigtig godt og er meget tro mod bogen. Da jeg var inde at se filmen var der mange der sad og snøftet – undtagen mig.

Ja, det var fem bøger som jeg både vil anbefale dig, men også mig – for bøger er generelt meget bedre end filmatiseringen.

 

