Tags

,

IMG_20170326_182141Ja, jeg har travlt med alt andet end blogge. Jeg bruger en del af min vågne tid på at arbejde og køre i bus, og ellers være forkølet, men i denne uge er jeg så heldig at have påskeferie, hvilket er skønt desværre er jeg blevet forkølet igen igen, hvilket er virkelig træls, men bortset fra det nyder jeg virkelig at kunne slappe af og læse en god bog.

I dag anmelder jeg “The lonely hearts travel club – Destination India, som er et anmeldereksemplar fra Harper Collins. Jeg ville rigtig gerne læse og anmelde netop denne bog, da jeg har et ret specielt forhold til Indien, og synes det er interessant at læse bøger, hvor handlingen foregår i Indien.

Da jeg var 16 år var jeg i Indien med min far, min ene søster og hendes mand. Jeg havde på forhånd ikke den store kendskab til Indien andet end det lå langt væk – og det gjorde det også, og det var ikke kun i afstand det var også i kulturen, som var meget specielt. Man lærte hurtigt, at hvis en inder sagde man skulle gå til venstre skulle man gå til højre osv. Udover det var landet møjbeskidt det lugtede og det flød med affald overalt og overalt var der kører som stod og spiste af affaldet. Vi var en store attraktion at kigge på, to blondiner (min søster og jeg) i mærkeligt vestligt tøj, og så var vi jo ret interessante med vores enorme højde. Men det der for alvor gjorde at Indiens turen ikke blev en fantastisk rejse for mig var at jeg blev meget syg på turen. Jeg havde fået en maveinfektion som gjorde at jeg tilbragte ca. 4-5 dage på et indisk privat hospital, hvor jeg kom så nogenlunde til hægterne igen, imens jeg var hægtet til et meget tungt drop og måtte hjælpes ud på toilettet, da jeg ikke kunne løfte stativet over dørtrinet. Men hjem kom jeg da igen, og næsten 15 år efter ved jeg at jeg aldrig frivilig vil sætte mine ben på indisk jord. Min sygdom i Indien resulterede desuden i at jeg tabte næsten 10 kg på under 2 uger – ja det er ikke så sundt, og kiloene kom da også på igen.

Nå men det var min personlige oplevelse af det farverige Indien tilbage til bogen. Bogen beskriver i begyndelsen fint det kaotiske Indien, hvordan man står forvirret i lufthavnen og inderne prøver at snyde en osv. Da gruppen kommer til Taj Mahal var det som at være der igen, den oplevelse af at være fuldstændig stum genkendte jeg, og jeg genkendte desværre også deres lille “feriemave” efterfølgende. Mange ting er fint skrevet, og vigtigt at have togturene med i historien osv. Jeg synes desværre bogen går over og bliver lidt for tynd i den sidste halvdel af historien. For ligepludselig fungerer alt og bom tager guiden sig sammen, nej det virker for mig lidt utroværdig. Hvad der sker da Georgia er tilbage i England er derimod rigtig spændende.

Bogen er i en sød pigebog om at rejse, og den har meget der fungere rigtig godt, og jeg glæder mig til næste bog hvor turen går til Chile.

Andre bøger i samme stil som jeg har anmeldt

Magisk Karma

Destination – Thailand (The Lonely Hearts Travel Club, nr. 1)

Tak til Harper Collins for anmeldereksemplar

4stjerner

 

 

