Tags

, , , ,

Jeg har nu læst alle 7 bøger af Lisa Kleypas som foreløbig er udkommet på dansk. De første er i serien ”Wallflower” og handler om fire bænkevarmer som møder den store kærlighed hos mænd som de ikke regnede med at finde den hos. Hathaway-serien er hovedpersonerne søskende. Fælles for begge serier er at de foregår i 1800-tallets England, hvor etiketter skulle overholdes og hvor kvinderne var udsat for mange ting for at opretholde den dydige facade. Udover beskrivelsen af 1800-tallets overklasse er der også meget erotik i serien. Jeg læste engang, at det var en blanding imellem Jane Austen og Fifty Shades of Grey – og ja det er heller ikke helt forkert.

Da jeg for nogle år siden første gang stiftede bekendtskab med Wallflower-serien var jeg solgt. Jeg elskede det historiske blandet med det erotiske – samtidig med at historien fungerede rigtig godt. Så ja jeg havde store forventninger til Hathaway-serien som på mange måder lød ligesom Wallflower-serien. Jeg blev desværre skuffet. De to første bøger i serien fokuserer meget på sigøjner, da kvindernes udkårne begge er sigøjner – og jeg var fuldstændig ligeglad med alt det sigøjner halløj – og når jeg så skulle høre om det konstant blev det bare for meget. Jeg havde læst at den tredje bog i serien ”Frist mig i den blå time” ikke handlede om sigøjner så jeg havde lyst til at læse denne bog også. Heldigvis var Kleypas kommet tilbage på sporet, og denne bog fungerede meget bedre end de forrige i serien. Hovedpersonen Poppy var en sympatisk person som man lærere meget bedre at kende i denne bog end i de andre, hvor hun faktisk virker ret usynlig. Hun har i en længere periode været forelsket i en mand over hendes stand, men hun må opgive forholdet og i stedet for gifte sig med hoteldirektøren Harry. Det er bestemt ikke kærlighed ved første blik for hende, men han er dybt forelsket i hende. At hun ikke finder sig i alt og er en viljestærk kvinde gør historien mere spændende. Historien er ikke voldsom dramatisk og det eneste dramatiske i bogen er gemt til sidst i et længere afsnit, og virker lidt forceret.

Men jeg vil helt klart anbefale folk som elskede, at læse de andre bøger af Lisa Kleypas – og jeg glæder mig til at den næste bog i serien udkommer i slutningen af juni, og omhandler Leo og Catherine Marks. Et interessant match som jeg virkelig tror vil skabe voldsomme gnister.

 

Sommerens hemmeligheder (har anmeldt den, men kan ikke finde den på bloggen)

Efterårets luner

Vinterens løfter

Forårets gåder

Min indtil midnat

Forfør mig ved solopgang (ikke anmeldt på bloggen, men læst. Givet 2 stjerner på Goodreads)

4stjerner

 

 

 

