Tags

,

 

img_20170219_154429Dette er historien om Georgia som er blevet svigtet af sin forlovede korttid før brylluppet. Hun beslutter sig nu for, at gøre noget af alt det hun ikke havde mod til at gøre før. Hun rejser til Thailand for at opleve noget på egen hånd for første gang i sit liv. Hun begynder sin tur med en flok unge mennesker, hvor det mere er druk end kultur hun oplever. Her kommer hun ud for oplevelser, hvor hun må træde i karakter. Senere på turen oplever hun mange vidunderlige ting, og har mange oplevelser i kufferten inden turen går mod England igen.

Hvis man har en lille globetrotter i sig – eller i hvert fald drømmen om at komme ud at rejse er denne bog et must. Den beskriver på en humoristisk og alligevel realistisk måde om det man kan komme ud for når man rejser. Hovedpersonen er ofte ret naiv, og jeg tænkte mere end én gang, det må hun da kunne regne ud.

På bogens forside gøres der meget ud af at refere til Bridget Jones – og ja det kan jeg egentlig ikke helt forstå. Ja, hun er single, og ja hun er fra England men.. Når det er sagt synes jeg ikke det gør mig noget, at bogen ikke minder om Bridget Jones. Jeg synes den er fin og jeg følte mig godt underholdt.

Jeg kunne rigtig godt lide historien, og jeg læste den også forholdsvis hurtigt, men det forstyrrede min læsning med alle stavefejlene i bogen, og det kom ligesom i klumper. Nogle gange var der flere sider med mange stavefejl og andre gange kunne der gå langtid før der kom fejl.

Men hvis man kan distrahere fra de mange stavefejl vil jeg klart anbefale at man læser denne bog. Den 1. marts udkommer anden bog i serien, hvor Georgia tager til Indien. Jeg har selv været i Indien, og regner bestemt med, at give mig i kast med denne bog.

Andre bøger som jeg har anmeldt som minder lidt om ”Destination – Thailand (The Lonely Hearts Travel Club, nr. 1)”

Magisk Karma

Tak til Harper Collins for anmeldereksemplar

4stjerner

