Tags

, , ,

sy_jamaicalane_forside3_1024x1024Jeg har læst de to forrige bøger i serien, og jeg elsker serien. Samantha Young har en stil at skrive på, som jeg godt kan lide. Ideen er måske ikke ny, men den er god. Man følger i hver bog et par to be. De tilhører den samme vennegruppe og det fungerer rigtig godt.

Bogen minder meget om den første bog Off-campus serien, og den var jeg ret vild med, og det er jeg også med denne bog. I begge bøger omhandler det en usikker ung kvinde som skal have ”undervisning” i at blive attraktiv for det modsatte køn. Uden at røbe for meget vil jeg godt indrømme – ja der opstår sød musik imellem ”underviseren” og ”eleven”.

Hovedpersonen Liv er bibliotekar, og jeg synes ofte det er sjovt at læse beskrivelsen af bibliotekaren, når man nu selv er bibliotekar. Liv er dog ikke beskrevet som den stereotype bibliotekar med knold i nakken og kaffekoppen, hvilket kun er positivt.

Bogen er i samme stil som de andre bøger. Jeg skulle lige i starten komme ind i universet igen, og huske de forskellige venner og deres historie. Jeg havde igennem hele personen svært ved at skelne Jo og Joss fra hinanden. En general tendens som jeg ”hader” lidt ved amerikanske bøger er brugen af kælenavne. Jeg ved udmærket at det er ekstremt udbredt i USA, men her i Danmark, hvor alle ikke har et forkortet kælenavn kan det virke forvirrende og direkte træls når hovedpersonen veksler mellem at hedde Olivia og Liv, og det gør det heller ikke lettere at den mandelig hovedperson hedder/ bliver kaldt Nate og hans far hedder Nathan. Men bortset fra navne roderiet er det en rigtig god historie med en god historie med masser af sex og kærlighed. Jeg kan i hvert fald roligt anbefale folk at læse denne gode bog og jeg glæder mig til der udkommer flere bøger i serien.

E-bog og lydbog udkommer 6. februar

Paperback udkommer 7. marts

Dublin Street er anmeldt her

London Street er anmeldt her

Tak til Flamingo for anmeldereksemplar.

4stjerner

