Tags

,

img_1567Så er jeg begyndt på mit nye arbejde, og det er dejligt at begynde at kunne bruge sin uddannelse til det man faktisk har uddannet sig til, men der er selvfølgelig meget nyt at vende sig til med nye kollegaer og nyt bibliotek og ikke mindst det nye bibliotekssystem.

Jeg var vild med forrige bog af forfatteren, men må nok indrømme at denne bog var en kæmpe skuffelse. Bogen foregår i Paris som titlen også indikere. Men det gør intet godt for bogen. Paris er ellers en by jeg gerne vil til, men med denne bog blev jeg faktisk lidt træt af, at det altid skal foregå i Paris.

Hovedpersonen kommer på sporet af et gammelt mysterium. Mysteriet er egentlig spændende nok, og mysteriet redder da også slutningen som gør at man ”næsten” glemmer at man har kedet sig en stor del af bogen. Hovedpersonens historie er ikke vider interessant og der lægges heller ikke voldsomt meget vægt på den. Hendes venindes kærlighedshistorie er derimod mere interessant, og den ville jeg da heller have brugt tid på at læse.

Nå men lidt positivt skal bogen også have selvom den ikke fangede mig. Forfatteren skriver egentlig godt og i et godt sprog, og oversættelsen virker også god uden alt for meget der skriger af dårlig oversættelse.

Så hvis du ulig mig ikke er blevet træt af Paris som bogens by vil den være en god oplevelse.

Tak til Forlaget for anmeldereksemplar

 

