Tags

,

img_1572img_1570img_1571Så er det endelig blevet den 1. december! For mig betyder det nyt arbejde. Da jeg har været så heldig at få et kort vikariat i Højbjerg ved Aarhus. Noget som jeg har set frem til, men som jeg også er vild nervøs for.

Så ja dette indlæg er skrevet den 30. november i mens jeg sidder forkølet foran skærmen.

Jeg anmelder Johanna Basford seneste malebog som Politikens Forlag har været så søde at sende til mig.

Jeg har tidligere anmeldt nogle af Johanna Basfords malebøger – og jeg må indrømme, jeg er ret vilde med dem. Hun har nogle gode motiver. Jeg har nu 4 af hendes malebøger, og må tilstå jeg er ved at kende hendes “streg”. Hun tegner spændende motiver med flotte og genkendlige motiver, selvom jeg måske ikke er så vild med hendes seneste malebøger, da de ikke har samme detaljerigdom de andre, men de er derimod lettere at male. Den dejlige juletid er rigtig fin, men der er færre motiver i bogen end i hendes andre bøger, og tegningerne er heller ikke så godt fyldt ud som tidligere bøger. Det undre mig at mange af sidderne er trykt med grå streg istedet for sort. Er det meningen de ikke skal males? Ligesom Basfords andre malebøger er der en lille skattejagt og det kan være sjovt selvom jeg egentlig ikke går så meget op i det. Med malebøger skal man selvfølgelig bruge fantasien, men man har alligevel en ide om hvordan tingene skal se ud, og derfor løb jeg nok lidt tør for røde og grønne nuancer, for der er mange kristtjørn.

Hvis man elsker julen og elsker at sysle med malebøger er denne helt klart anbefalesværdig selvom der ikke er ligeså mange motiver som i Basfords andre bøger er den bestemt værd at købe for den er utrolig hyggelig.

Nedenfor kan du få et lille glimt af bogen når jeg blader igennem den..

Tak til Politikens Forlag for anmeldereksemplar.

4stjerner

