img_1558Jeg er ret vild med Lucinda Riley, og nej jeg har ikke læst ret mange af hendes bøger, denne her kun den anden bog af hende.

Jeg har en forkærlighed for bøger som foregår i et historisk perspektiv. Denne bog foregår i efterkrigstiden, hvor hovedpersonen er blevet gravid. Den omhandler hvordan de valg og fra valg vi gør har konsekvens for ikke kun os men også senere generationer – ja det lyder flot.

Lucinda Riley formår at kreere et univers som det ihvertfald lykkedes mig at blive fanget af. Der er så mange ting der går galt, der er så mange ting der ikke skulle være sket, men som alligevel sker fordi personerne ikke tænker på hvilke konsekvenser det vil få for fremtiden.

Personerne i bogen er mennesker – ja det er vel egentlig den bedste beskrivelse af dem. De er sympastiske til tider, men til tider også dybt usympatiske og egoistiske. Handlingen er spændende og der sker hele tiden noget nyt som fik mig til at smuglæse lidt frem i bogen.

Du skal læse denne bog, hvis du f.eks. kunne lide hendes bog Midnatsrosen, men egentlig bare hvis du elsker bøger i den historiske genre med romantiske forvikler. Ja, egentlig også hvis du kan lide Downton Abbey for der er lidt af samme anstrøg af overklasse osv.

5stjerner

