Tags

, ,

img_1561

Totalt opstillet overskuds billede af bogen

For næsten 2 år siden stiftede jeg første gang bekendtskab med Jeanett Veronica Hindbergs forfatterskab, da jeg læste PS. trænger til flødeskum (og diller). Jeg havde inden da hørt om internetfænomenet Bitterfissen som var en fiktiv person som Jeanett Veronica havde fundet på. Jeg troede faktisk ikke denne genre ville være noget for mig, men var alligevel nysgerrig. Jeg blev hurtigt dybt forelsket i Hindbergs skrivestil. Hun skriver om hverdagsting på en utrolig sjov og humoristisk måde som lige faldt i min smag. Senere læste jeg PPS. Rend mig i skyr og skuffejern som følger samme stil som den forrige bog. Men udover dagbøger har Hindberg også bevæget sig over i den erotiske genre i bogen Lolas lille sorte. Som er MEGET erotisk.

I dag udkommer så endnu en bog fra Jeanett Veronica Hindberg. Denne gang er det en julekalender. Men det er ikke en traditionel julekalender med nisser og en lykkelig slut – nej det er mere en realistisk jul. Denne bog er også en dagbog ligesom de to forrige PS-bøger. Man følger hvordan julen bliver mere og mere stressende, hvordan det kan være en kamp at vise bare lidt overskud i en verden hvor alle viser overskud i december – og ikke mindst Hindbergs store kærlighed til Morten Resen.

Bogen er rigtig humoristisk specielt i begyndelsen. Jeg var færdig af grin i det kapitel hvor Hindberg er i byen – og finder ud af hun nok er lidt ældre end mange af de andre. Desværre synes jeg tempoet bliver lidt punkteret og det mest bliver en depressiv historie uden ret meget humor til at holde historien igang.

Så der måde plusser og minusser, men jeg synes Jeanett Veronica Hindberg har en rigtig god skrivestil som jeg elsker.

Bogen kan hurtig læses, men jeg synes egentlig det bedst vil egne sig til at blive læst i et roligt tempo med et kapitel hver dag startende den 30. november.

Tak til Turbine Forlaget for anmeldereksemplar

4stjerner

PS jeg vil op til jul lave et # for de bøger som jeg slår op på Instagram omhandlende julen #ruskjærsbøgersjul

 

