Tags

, ,

IMG_1554.JPGPå en måde kunne jeg godt lide bogen – og på en måde synes jeg ikke rigtig om den. Det er vist sådan cirka jeg har det med denne bog.

I begyndelsen af bogen var jeg faktisk ret ligeglad med personerne, og jeg læste den bare for at læse den – nu det var et anmeldereksemplar. Men på et eller andet tidspunkt blev bogen faktisk ret interessant. Den tager nogen rigtig vigtige og interessante emner op, og jeg tænkte også hvor er forfatteren faktisk modig at hun tør tage emnerne op.

Bogen handler om tre unge på en amerikansk High School; Mira, Jeremy og Sebby som alle har det svært med livet, men sammen skaber de en samhørighed indtil det umuligeliv bider tænder igen.

Historien bliver for alvor interessant da livet igen bliver hårdt for de tre, og ensomheden og depression fylder deres liv.

Man følger de tre personers liv, hvor man skifter med at følge fra hver enkelt synsvinkel. Sebbys synsvinkel var meget speciel da det foregik i 2. person ental, og det var MEGET mærkeligt for mig. Jeg kunne derfor bedre lide Mira og Jeremys historie.

Udover at tage op når livet er hårdt så omhandler livet også homoseksueliltet på en måde som jeg synes var nyt og opfriskende, hvor man faktisk tydeliggjorde det, og det synes jeg er sejt. Det var ihvertfald for mig en rigtig god måde i Young Adult at gøre op med tabuet om at være til samme køn. Men selvom jeg ikke længere i litteraturnæssige sammenhænge kan betegnes som ung kan den sagtens læses af “voksne”.

En god ide er lige at læse den lille beskrivelse af forfatteren på baglappen, da det giver meget større forståelse for hvorfor hun har skrevet netop denne bog.

Tak til Alvilda for anmeldereksemplar, på siden kan du også læse mere om bogen.

Da bogen for mig var lidt midt i mellem lander min bedømmelse på tre stjerner.

3stjerner

