Tags

, , ,

img_20161015_095955Har du nogensinde prøvet at begynde på en bog, hvor du tænkte denne bog er skrevet specielt til mig? Sådan havde jeg det med denne bog. Den havde så meget som jeg virkelig elsker. Først og fremmest elsker jeg bøger der omhandler Mellemkrigsperioden. De er næsten altid garanti for en god og spændende historie, fordi perioden er så spændende. Men udover dette rummer fortællingen så mange ting som virkelig fangede mig. Der er et eller andet fantastisk over når en dreng som af fødsel ikke er noget kan blive til noget via hans iboende evner som ikke skyldes rigdom og position.

Den første del omhandler da Harry Clifton går på kostskole, og hvordan den lille fattige dreng klarer sig iblandt rige og snobede drenge, men heldigvis har to fantastiske venner. Ja, det lyder lidt Harry Potter-agtigt, og det tænkte jeg også, da jeg læste bogen, men det gør bestemt ikke noget – nærmest tværtimod.

Bogen er opdelt i forskellige dele, hvor man følger forskellige personer som fortæller om deres oplevelse med bestemte begivenheder i Harrys liv. Dette fungere rigtig godt, for det giver et meget bedre helhedsindtryk i forståelsen af det mysterium som Harrys liv er.

Overordnet var det en fantastisk bog, at læse, men de sidste 40 sider af bogen kedet mig, og virkede lidt overflødig, men heldigvis sluttede bogen med en virkelig cliffhanger som gør at jeg næsten ikke kan vente med at læse næste bog i serien.

Så hvis du som jeg har en stor kærlighed til historiske romaner ala Ken Folletts century serie vil jeg klart anbefale dig at læse denne fantastiske bog som ramte mig dybt.

Tak til Lindhardt og Ringhoff for gave til Bogbloggertræf 2016. På siden kan du også læse mere om hvad bogen handler om.

5stjerner

