Tags

,

IMG_1477

Bedømmelse..

For ikke så langttid siden så jeg filmudgaven af bogen “The giver” og synes det var en rigtig god film og var interesseret i at læse bogen. Jeg fik den bestilt hjem til Aalborg Bibliotekerne og fik den læst i løbet af nogle dage på min ferie til Budapest og Wien, og det er en rigtig god bog også. Jeg kan godt lide Science Fiction bøger selvom jeg ikke læser dem så ofte, og denne her er ret interessant, for forestil dig et samfund hvor man udrydder kærlighed, følelser osv., umiddelbart kan det virke godt, men det kommer hurtigt til at vise sig at være en dårlig ide. Jeg kunne godt lide historien, og vil klart anbefale den hvis man har lyst til at stifte bekendtskab med Science Fiction, dog var jeg ikke vild med slutningen som jeg synes er alt for åben. I filmen synes jeg faktisk at der er en tydeligere slutning.

Handling..

Jonas på 12 år lever i et samfund, hvor alle er glade, for alt hvad der er ubehageligt er fjernet. Alle erindringer er samlet hos ét menneske, Giveren. Jonas bliver udvalgt til at efterfølge Giveren, og han får brug for sit mod, for erindringer kan også gøre ondt

