Tags

IMG_1483Hvor bliver der udgivet mange tykke bøger, bøger over 900 sider, bøger hvor man tænker, hvordan kan det lade sig gøre at skrive så tykke bøger, men ja det kan det. Bare tænk på Ken Follets murstensbøger, hold da op. De kan være rigtig gode og spændende, men de fylder også en del i kufferten, og som man lånere på biblioteket siger de er så svære at læse i sengen. Så er det meget bedre med små bøger, de fylder ikke så meget også er de hurtig læst. I dette indlæg har jeg været på hylderne og fundet mine korte bøger på under 150 sider (en enkelt er 157 sider). Jeg har ikke læst alle bøgerne i nu, men de jo på min bogreol af en grund.

Den første bog er Mio min Mio og ja jeg har aldrig læst den, og ved egentlig heller ikke hvad den handler om, men hey det er en Astrid Lindgren bog, og den skal da læses. Den er købt i en genbrugsbutik i Hadsten og den skal selvfølgelig læses..

Den næste bog er Warhorse som jeg købte sidste år på bogudsalg. Jeg synes egentlig filmudgaven er udmærkedet og vil gerne stifte bekendtskab med bogen bag filmen. Så hvidt jeg ved er dette også en børnebog, men tror også sagtens voksne kan få glæde af den.

Den tredje bog er egentlig tre bøger i en Lady Susan – The Watsons – Sanditon alle af Jane Austen. Hver for sig langt under 150 sider, og en god og hurtig måde at stifte bekendtskab med Jane Austen.

Muren er faldet og jeg sidder fast har jeg også købt brugt. Jeg elsker Berlin og tænker denne bog vil være en sjov måde at læse om perioden omkring murens fald..

Smagen af honning er en gammel anmeldereksemplar som jeg har svært med at komme igang med. Den skal læses, men jeg har desværre ikke de store forventninger til bogen.

De to Steinbeck bøger “Perlen” og “Mus og Mænd” har jeg læst, men var desværre ikke særlig vild med “Perlen”, men elskede “Mus og Mænd” Steinbeck formår i begge bøger at fortælle meget på forholdsvis kort tid.

Jojo Moyes og Gillian Flynns små bøger er egentlig noveller og de er korte og bestemt værd at læse, hvis man har en time tilovers og ikke orker at begynde på en større bog eller bare skal have en ekstra læst bog på Goodreads.

Den sidste bog er Læseren i morgentoget som jeg desværre ikke var specielt vild med, det var en på på trods af sine 157 sider føltes utrolig langtrukken, men den er skrevet smukt men var bare kedelig og skuffende.

Så er der lidt inspiration til at læse små bøger som er lidt lettere at have med på stranden end en bog på over 900 sider.

