Tags

,

IMG_1364

Jeg ved ikke, hvorfor Audreys verden er blevet synonym med en bog jeg hele tiden glemmer. Først glemmer jeg, at jeg har købt den, da jeg så får den læst glemmer jeg helt at anmelde den, men nu kommer anmeldelsen.

Beskrivelse..

14-årige Audrey har haft et nervøst sammenbrud af en slags og gemmer sig nu hjemme hos sin rimeligt skøre familie. Hun tør kun se ud på verden gennem et par store mørke solbriller og et videokamera, som hun bruger til at dokumentere sin familie og deres indbyrdes forhold.Til moderens indædte fortrydelse er Audreys storebrors helt store passion computerspil, og han har samlet et hold omkring sig, som skal hjælpe ham med at vinde en vigtig turnering. Et af holdmedlemmerne er Linus, som Audrey langsomt får opbygget først en skrøbelig forbindelse og senere et mere sikkert venskab til. Og efterhånden som venskabet vokser til spirende forelskelse, åbner Audrey lige så forsigtigt op for verden og alle de truende, men også helt vidunderlige ting, som den gemmer på.

Bedømmelse..

Sophie Kinsella som har er dronning af chick-lit med Shopaholic bøgerne som de  mest kendte har kastede sig over Young Adult serien ved denne bog.

Bogen udkom sidste år, og er sød og sjov historie om en pige som lider af angst efter en meget grim mobbeoplevelse i skolen. Bogen er hurtig læst, og det er netop en sød og sjov oplevelse, med nogle meget mærkelige forældre og en dybt komisk mor som virkelig med alle midler forsøger at få deres søn til ikke konstant at spille computere og som finder alt sin viden i Daily news (så vidt jeg husker).

Jeg er rigtig vild med Sophie Kinsellas bøger (knap så meget Shopaholic bøgerne) som på en sjov og romantisk måde fortæller om forvirrede singlepiger i 20’erne, det fungere, men jeg synes ikke helt det fungere med Young Adult for Kinsella, det er ligesom der mangler noget. Men det der virkelig fungere er personerne i historien som er fantastisk, jeg har nævnt moren, men broren og kæresten er også fantastiske, og Audrey som person er også spændende at følge, f.eks. hvad der sker når man glemmer at tage sine antidepressive piller.

Så alt i alt vil jeg gerne anbefale denne bog, selvom den ikke kommer i nærheden af Sophie Kinsellas chick-lit..

4/5

 

