Tags

,

Så er jeg hjemme i Aalborg igen efter en travl weekend der bød på bl.a. teaterstykket “Fornuft og følelse” på Aarhus Teater og Kritihimmelfartsdag blev brugt på min nevøs konfirmation. Fredag gik turen til Hjørring, jeg havde tilmeldt mig Rikke Andrup havde arrangeret et møde med krimiforfatteren Jussi Adler-Olsen, hvor vi bogblogger mødte ham først og senere var der et større møde med ham på selve biblioteket.

Jeg var meget spændt på, hvordan arrangementet ville være. Jeg synes det lød spændende, men jeg har aldrig været den store krimielsker så ville jeg være helt fortabt når jeg ikke læser mange krimier og heller ikke kender Afdeling Q fra andet end filmudgaven.

Jeg ankom en time før, da det bedst passede med toget, og så kunne jeg også se lidt af Hjørring, og ikke mindst deres bibliotek som jeg har læst meget om på IVA, men aldrig set.

I den første del af arrangementet var det meningen, at vi skulle anmelde en mindre novelle af Jussi Adler-Olsen, men vi fandt hurtig ud af at snakken gik om alt muligt andet bogblogger relateret.

Ved 15-tiden kom Jussi Adler-Olsen som heldigvis var utrolig flink, og ikke en eller anden arrogant succesforfatter. Han fortalte bl.a. om hvor vigtige vi bogbloggere var for bogverden osv.

Rikke havde fødselsdag, og så fik vi en kæmpe stor Vendsysselsk kagemand (jeg vender mig aldrig til alt det flødeskum). Snakken fortsatte og pludselig var kl. 16 og det store møde med Jussi Adler-Olsen begyndte. Her blev der læst lidt op fra den kommende bog i Afdeling Q serien og Adler-Olsen kom bl.a. ind på hans holdning til filmudgaven af serien som han bestemt ikke var tilfreds med. Udover det blev der spurgt ind til forskellige bøger bl.a. Washington Dekretet, som jeg blev lidt interesseret i (ja, jeg har lånt den som lydbog)

Tiden løb afsted og jeg måtte smutte for at nå mit tog mod Aalborg. En dejlig dag, med masser af gode oplevelser og søde mennesker som ligesom mig elsker bøger.

jussisprækkenjussikage

