Tags

,

IMG_1368Så er jeg kommet til fjerde bog i serien. En serie som jeg virkelig elsker. Hver måned læser jeg en bog i serien, og anmelder den ligeledes på bloggen, men ja det er lidt ensformigt, at skrive om, hvor højt jeg elsker serien, og hvor meget jeg ser fremtil at læse næste bog i serien, for det gør jeg.

Denne bog er for alvor begyndelsen på Harry, Ron og Harmoniones teenageliv, og ligesom ved “almindelig” teenager begynder der at ske noget, den første forelskelse osv. I denne bog får man for alvor fornemmelsen af, at der er ved at ske noget imellem Ron og Harmonione, og det fange de mig meget. I denne bog stifter man desuden bekendtskab med mange udenfor Hogwarts, hvilket også er interessant.

Jeg synes måske ikke bogen er ligeså stærk som nogle af de andre bøger i serien, men den er god – til tider lidt langtrukken. Derimod har jeg altid været vild med filmudgaven, hvor jeg synes man fint har formået af fange meget af det vigtigste fra bogen, men savner hele alfehistorien som de desværre har valgt at se væk fra i filmene.. (øv).

I denne måned har jeg købt tre Pop Vinyl på Amazon som er inspireret af netop denne film, og jeg har specielt glædet mig til at få Harmonione hjem, fordi jeg synes den er så fin i den smukke kjole – og den er også smuk i virkeligheden. Generalt elsker jeg Pop Vinyl figurene og speciel vild er jeg med Harry Potter figurene, som jeg synes er rigtig godt lavet.

I næste måned står det på Harry Potter og Fønixorden, serien absolut længste bog – og heller ikke den jeg er mest vild med. Men Fru Nidkjær optræder, og hende der spiller rollen i filmudgaven har jeg set i et teaterstyk i London, så det er lidt sjovt at se hende på film. Der er meget i bogudgaven jeg har glemt, så det glæder jeg mig meget til at læse igen.

Handling.. En storslået intermagisk begivenhed vil finde sted på Hogwarts i år. Harry Potter stilles over for de hidtil mest krævende udfordringer i sin troldmandskarriere; men Mørkets repræsentanter lurer i hver en krog, og alt tyder på, at udfordringerne denne gang er mere, end Harry kan magte.

IMG_1369IMG_1371

 

