Tags

, , ,

IMG_1361

Eadlyn går meget op i sine tiara i denne bog – derfor det nærmeste jeg kommer på at være en prinsesse er på billedet.

Så er det blevet tid til at anmelde den fjerde bog i The Selection serien. En serie som jeg hurtig blev ret vild med til trods for at jeg ikke troede jeg kunne være vild med sådan en serie om prinsesser og dystopiske riger, men det kunne jeg – og det er jeg stadigvæk.

I denne bog er der gået 20 år og det er nu datterens tur til, at have udvælgelsen, og det er hun bestemt ikke glad for. I begyndelse af bogen var jeg ikke specielt glad for den, tildels fordi Eadlyn virkelig er irriertende, og utrolig egoistisk, men bogen begynder at blive god ca. efter 100 sider, og så gik det egentlig hurtigt med at læse bogen.

Der er i denne bog også mange konflikter, og det er spændende nu at forholde sig til, hvad der sker når det er mændene der er i konkurrence om pigens gunst.

Bogen er ikke min favorit i serien, jeg savner lidt mere spænding, og selvom der fortsat er problemer med at man har afskaffet kasterne, så er det ikke på samme måde. Eadlyn er på ingen måde ligeså sympatisk en hovedperson som America, men samtidig med giver det også noget andet.

Serien fortsætter i endnu en bog som hvis er den sidste. Jeg glæder mig meget til, at læse hvem hun vælger – ja jeg har en favorit. Hvem vil jeg ikke røbe, men håber virkelig det bliver ham.

Tak til Tellerup for anmeldereksemplaret

Beskrivelse fra forlaget..

Tyve år er gået siden Illeás sidste Udvælgelse.
I sin regeringstid er det lykkedes Maxon at skabe fred i landet og opløse kasterne, men dele af befolkningen har svært ved at vænne sig til de nye forhold, og utilfredsheden ulmer.
Der er brug for en afledningsmanøvre, noget folket kan samles om mens der findes en løsning på problemerne: En Udvælgelse for den kongelige families ældste datter og tronarving, Eadlyn.
Men Eadlyn er opdraget til at regere og er bestemt ikke villig til at afgive magt. Heller ikke til sit hjerte.

