Tags

, ,

IMG_1348

Denne gang lyttede jeg til Harry Potter og Fangen fra Azkaban i mens jeg malede i nogle malebøger. Det var en rigtig god oplevelse.

IMG_1350

Jeg har også en tidsvender, men jeg kan ikke få den til at virke efter hensigten. Halskæden er købt på ebay

Som jeg tidligere har nævnt har jeg sat mig for i år, at genlæse samtlige Harry Potter bøger i den originale serie. En for hver måned. Det har indtil videre været måneds højdepunkt for hvor elsker jeg denne serie.. Denne gang lyttede jeg den på lydbog med Jesper Christensen som oplæser og sikke en oplevelse. Jesper Christensen er virkelig fantastisk til at læse op, hvor jeg synes mange oplæser er dødens kedelige eller lidt for glade i stemmerne var Jesper Christensen god til at give de forskellige personer liv. Jeg elskede Hagrids hyggelige dybe stemme, Malfoys sleske stemme osv. Jesper Christensen lagde desuden stemme til Emil fra Lønneberg så det gjorde mig bare ekstra nostalgisk. Imens jeg lyttede fik jeg malet i et par malebøger og så løb tiden afsted.

Harry Potter og Fangen fra Azkaban er måske lidt mørkere end de forrige bøger i serien, det er tydeligt at Harry og hans venner er ved at blive teenager og rammes af oplevelser som også rammer almindelige teenager. Harry vrede begynder for alvor at blive tydelig i denne bog. Jeg har set filmen rigtig mange gange, og det var ved at være nogen år siden jeg sidst havde læst bogen, så meget af den oprindelige handling var glemt. For der er lavet meget om i filmen, uden dog at ødelægge den oprindelige ide med bogen. Filmen er desuden også rigtig god, men bøger er bare bedre.

Så jeg selvfølgelig vil jeg anbefale denne bog også, men jeg er også meget vild med Harry Potter serien. Det eneste jeg begyndte, at blive lidt træt af i denne bog var den 100% skildring af et Askepot liv hos familien Dursley, jeg synes måske det lige er overdrevet en kende for meget.

I næste måned gælder det Harry Potter og Flammernes Pokal, bøgerne begynder nu at blive væsentlig tykkere, men jeg glæder mig nu endnu mere til disse bøger, da jeg om muligt synes de er endnu bedre. Specielt er jeg vild med Harry Potter og Flammernes Pokal, hvor kærligheden for alvor får større betydning for historien.

Beskrivelse..

I “Harry Potter og fangen fra Azkaban” er sommeren ved at være slut og Harry Potter ser frem til at skoleåret starter på troldmandsskolen Hogwarts. Det gælder især efter at han ved et uheld kom til at få onkel Vernons søster, Marge, til at blive rund som en ballon og flyve væk. På trods af genforeningen med Ron og Hermione, tegner skoleåret sig dog til at blive anderledes i år – en fange er på flugt fra Azkabanfængslet og er åbenbart ude efter Harry. Hogwarts er fyldt med de grusomme dementorer, der skal holde eleverne trygge, men som har en ubehagelig effekt på Harry. “Harry Potter og fangen fra Azkaban” er den tredje bog i Harry Potter-serien.

