Tags

,

IMG_20160316_163018Denne bog er købt da Arnold Busck havde et tilbud, hvor man kunne bytte en bog også købe en og få 50%. Jeg var meget itvivl om hvilken bog, jeg skulle købe, men efter jeg havde læst bagsideteksten synes jeg denne her lød rigtig spændende. For ja, den lyder rigtig spændende, men desværre endte jeg med at blive skuffet. Ideen med at en person gennemlever det samme liv igen, og igen er rigtig god, og det ligger op til en spændende handling, for forestil dig, at dit liv er ligesom en film der bliver gentaget igen og igen. Men oftest kedet jeg mig ved læsning af denne bog. Jeg er ikke ret vild med at læse om Sovjetunionen og spionage og det er der rigtig meget af i denne bog. Meget i bogen er meget overfladisk og jeg savner at lære Harry August og de personer som han elsker med at kende, men jeg kommer derimod til at møde en masse mennesker som jeg har svært ved helt at huske hvem er, men det er nok også svært at gå i dybden med personer når bogen ikke er længere og den gennemgår 15 liv. Bogen springer imellem de mange liv, hvilket også gjorde mig ret forvirret. Niveaumæssigt synes jeg bogen er meget højt oppe, man skal virkelig koncentrere sig for at følge med i hvad der sker. Bogen fangede aldrig mig, men hvis man er vild med tidsrejser som bestemt ikke er på et børneniveau og man er lidt vild med Den Kolde Krig er den bestemt værd at læse. Det var desuden spændende at læse Science Fiction for voksne.

Forsiden på bogen er smuk, anderledes og dragende.

Handling i følge forlaget..

Harry August ligger på sit dødsleje. Igen! For hver gang Harry August dør, fødes han på ny som sig selv – altid af den samme mor og på samme tid og sted: på togstationen i Berwick-upon-Tweed, nytårsaften, 1918.Efter de første to, forvirrede liv, begynder han at forstå sin situation: Han er dømt til at fødes i cyklisk gentagelse og gennemleve det 20. århundrede om og om igen. Det giver indlysende visse problemer: Hvad mening giver tilværelsen i en evindelig ring af gentagelser? Kan man elske – igen og igen? Hvad med venskab? Men det giver tilsvarende indlysende muligheder: Bør man søge at ændre nutiden, hvis man kender fremtiden? Og mod hvilket mål?Da han for ellevte gang ligger på sit dødsleje, bliver han opsøgt af en lille pige, der overbringer ham en besked, der er gået fra generation til generation ned gennem tiden: Verden går under – men hurtigere, end det var meningen. Og pludselig begynder historien, som vi kender den, at ændre sig. Det 20. århundrede er slået ud af kurs. Og kun Harry kan få tiden – og historien – på rette spor …

RRRRR

