Tags

, ,

IMG_1303

Sne er fantastik at tage billeder af bøger i

Jeg havde læst rigtig mange anmeldelser på andre blogge, hvor bogen blev rost til skyerne, desværre blev jeg aldrig grebet af denne bog..

Fra bagsiden..

På skoleøen Raudra undervises krigerlærlingen Kurau og visdomslærlingen Eshri i Morikas idealer for fred og tolerance. Deres fremtid ligger fast.

Men i det skjulte arbejder stærke kræfter på at vende tilbage til tidligere tiders adelsvælde.

Snart befinder Eshri, Korau og deres venner sig midt i en kamp for et samfund, de altid har taget for givet. Spørgsmålet er imidlertid om samfundet overhovedet er værd at kæmpe for?

Eshri og Korau opdager snart, at intet er, som de troede…

Bedømmelse…

Kender I det, at man begynder på noget også egentlig aldrig rigtig kommer til at forstå hvad der foregår, sådan havde jeg det med denne bog. Jeg brugte rigtig langttid på at konsetrere mig om at finde ud af hvem der var personerne og hvilket køn de var. Da jeg havde fundet ud af det kom mit næste problem, for jeg hav de ikke opfattet hvad der var sket, og jeg læste uden rigtig at forstå hvad der skete. Da jeg var kommet halvvejs i bogen synes jeg faktisk den begyndte at blive spændende, men der var oplevelsen stort set ødelagt..

Der er ingen tvivl om at den er velskrevet og hvis man elsker fantasy vil man elske den, men det gjorde jeg ikke. Der var momentvis stykker som jeg synes var spændende, f.eks. grønhuden Zaaks historie synes jeg var spændende, og kritiken af samfundet var egentlig også spændende, men overordnet må jeg sige, at bogen efterlod mig med skuffelse, og jeg tror den hurtig er glemt. Jeg har også 2’eren i serien, men tvivler på at den lige bliver læst med det samme.

Til trods for min noget dårlige oplevelse med bogen vil jeg takke Forlaget Facet for anmeldereksemplaret.

2/5

