Tags

,

IMG_1302

Min højtelskede illustreret udgave sammen med Colouring Book og fire Pop Vinyl figurer.. 

Okay de fleste kender nok til handlingen i “Harry Potter og de Vises Sten” men for de få der ikke kender handlingen kommer der lige en kort beskrivelse.

Beskrivelse..

Harry Potter tror han er en helt almindelig dreng, der bor med sine forfærdelige tante, onkel og fætter. Derfor bliver Harry glædeligt overrasket, da han på sin 11 års fødseldag får at vide at hans far var en berømt troldmand og hans mor var en dygtig heks. Harry har nemlig også selv magiske evner, som han skal træne på Hogwarts skole for heksekunster og troldmandskab.
I “Harry Potter og De Vises Sten” lærer Harry en masse om Hogwarts’ eventyrlige verden, magi og venskab, selvom han også møder et par fjender inden skolåret er ovre.

Bedømmelse..

I en alder af 20 år læste jeg “Harry Potter og De Vises Sten” for første gang, og det blev hurtigt en stor kærlighed. Jeg havde selvfølgelig hørt om serien og også set filmene, men jeg havde aldrig rigt troede at det var noget for mig, til trods for at alle elskede det.

Jeg elsker Harry Potter serien af mange grunde, for det første er det velskrevet litteratur, men det er også litteratur man kan læse og nyde lige meget hvilken alder man er i. Noget af det jeg hurtigt blev vild med var det interessante i at følge unge mennesker igennem teenagerårene, og selvom de har magiske evner minder deres problemer om alle andre teenagers problemer. Selvom filmene er rigtig gode vil jeg sige at det er en endnu større oplevelse at læse bøgerne.

Jeg er normal ikke meget for fantasygenren, men Harry Potter er undtagelsen, for den evner at gøre magi så realistisk at jeg næsten glemmer at der ikke er et parallel samfund med magiker.

Når jeg er i London har jeg de seneste gange været på udkig efter forskellige location som er brugt i Harry Potter filmene, og det er lidt sjovt..

Så jeg selvfølgelig vil jeg anbefale alle der ikke allerede har stiftet bekendtskab med Harry Potter om at læse bøgerne, og selvom “Harry Potter og De Vises Sten” måske kan virke lidt kedelig i begyndelsen er den værd at læse. Denne gang læste jeg den illustreret udgave og det var en helt speciel oplevelse som man skal onde sig selv som Harry Potter fan. Jeg glæder mig ihvertfald til at de næste i serien også udkommer illustreret.

IMG_1298

En af de mange fantastiske illustrationer som bare gøre læseoplevelsen endnu større.

IMG_1300

Forleden døde Alan Rickmann, han var en af mine favorit skuespiller i filmen, på denne side ser du Jim Kays fortolkning af Snape

IMG_1299

Harmonie ser noget anderledes ud i bogen end i filmen, men fortolkning er jo heldigvis forskellig, og mon ikke jeg havde haft en hel anderledes ide om hvordan Harmonie skulle se ud hvis jeg havde læst bogen før jeg så filmen. 

