Tags

,

IMG_1293

Så er det blevet tid til en anmeldelse igen. I dag er det anmeldelse af denne historiske roman, som jeg læste kort tid før jul.

Handling..

Året er 1899. Stedet er Manhattan, New York. Ikke længe efter, at Elizabeth Holland er vendt hjem fra sin ferie i Europa, bliver en tung byrde pålagt hende. Hun er familiens eneste håb for, at de kan bevare deres status i samfundet. Hvis det skal lykkes, er hun dog tvunget til at gifte sig til pengene – og dermed ofre sine egne planer og drømme for fremtiden. Holland-familiens økonomiske problemer sætter i mellemtiden en kædereaktion af løgne, intriger og forbudt kærlighed i gang. For Elizabeth har en hemmelighed, men det har hendes forlovede også,  og ikke mindst hendes søster og bedste veninde. Hendes bedste veninde viser sig desuden hurtigt ikke, at være drømmen af en veninde.

Bedømmelse..

Jeg kan rigtig godt lide historiske romaner som denne her. Det er en god bog at læse, hvis man kan lide at læse om gamle dage, overklassen og kærligheds forviklinger. Det er meget fint at hver kapitel begynder med et citat fra en avis eller lignende som har relevant for handlingen i afsnittet.

Bogen er på ingen måde et mesterværk, men den er god underholdning og jeg vil gerne læse videre i serien.

Hvem vil jeg anbefale serien til..

Da jeg læste bogen kunne jeg ikke lade være med at tænke på tv-serien “Gossip Girl”. Serien omhandler overklassens børn og de dramaer der følger. Luxe foregår omkring 1900 tallet, men meget af det minder om Gossip Girl, så hvis du kan lide Gossip tror jeg også du vil kunne lide Luxe.

Bogen kan ikke længere fåes fysisk, men den kan lånes på biblioteket.

3/5

 

 

