Tags

, , ,

IMG_1294I sommers forelskede jeg mig i Store små løgne af samme forfatter, om kærligheden også fortsatte i denne bog kan du læse om senere i anmeldelsen. Dette er ihvertfald det første indlæg i 2016. Godt Nytår til jer alle.

Fra bagsiden..

At han er pæn? Ja, det er godt – og pæn, der ER Patrick, som terapeuten Ellen O’Farrell tumpler ind i midt i sit i forvejen omtumlede kærlighedsliv. Han er også single. Han har et godt job, og det lader til, at han kan lide hende på samme måde, som hun kan lide ham.

Og så er der lige den ekstra ting, der gør ham virkelig spændende: Der er en anden, der vil have ham. Patrick har en stalker. Hans ekskæreste er slet ikke så færdig med ham, som han er med hende. Og det er jo interessant.

Faktisk er det så interessant, at Ellen får uimodståelig trang til at møde hende. Til at lære stalkeren at kende. Hun ved bare ikke, at det allerede er sket.

Bedømmelse..

Jeg havde forventet, at når det handlede om stalking, at så ville bogen også være spændende, det var den desværre ikke. Hver gang at der var optræk til noget spændende blev det ligesom bare glattet ud og så videre til det næste. Det kunne jeg ikke lide, jeg var heller ikke voldsom vild med hovedpersonen, men det gik. Mere mistænkelig var jeg over Patrick, for hvorfor meldte han ikke hans ekskæreste? og hvorfor skulle alt gå efter hans præmisser også videre. Den person jeg faktisk synes var mest interessant var stalkeren Saskia. I afsnitene, hvor man følger det fra hendes synsvinkel får man større forståelse for, hvorfor hun gør som hun gør, og det kunne være en spændende historie, hvis det var det der havde været fokus på, istedet for hypnotisørens kærlighed som egentlig ikke var ret interessant.

Jeg var ikke synderlig vild med bogen, og det tog mig 14 dage at læse bogen, dette skyldes til dels den manglende spænding, men også travlhed med opgave. Positivt vil jeg dog sige, at Liane Moriarty skriver godt, og det er interessant, at der ved hvert kapitel er et citat som er relevant for selve kapitlet. Men en lille note, lidt bedre korrektur næste gang, der er mange fejl i bogen som gør læsningen lidt vanskeligere.

3/5

Tak til Politikens Forlag for anmeldereksemplar

 

 

