Tags

, ,

IMG_1291Så er juledagene ved at være over, og det er igen blevet tid til et lillebitte blogindlæg. I dag drejer det sig om den ekstrem omtalte Monster..

Den 13-årige Connor, der har været plaget af mareridt siden hans mor blev blev syg. Da et monster dukker op udenfor hans vindue er han ikke bange, da det ikke kan måle sig med uhyret fra hans mareridt. Monsteret fortæller Connor tre korte historier, men det kræver også et Connor fortæller det sin egen historie til gengæld.

Bogen er rigtig flot illustreret af Jim Kay som også har lavet illustrationerne til den nyeste udgave af Harry Potter. Billederne er rigtig flotte og fortæller fint den mørke stemning som bogen beskriver.

Det er en bog som jeg virkelig har hørt meget fantastisk om, og alle sagde at den skulle jeg læse, og bedømmelserne på Goodreads var tårnhøjde, desværre blev jeg ikke ligeså imponeret af historien, jeg blev aldrig grebet af den. Det er en børnebørn, men til tider synes jeg, den er lige hård nok for børn. Bogen har en pointe, jeg tror bare aldrig jeg rigtig forstod den.

Så sorry denne bog var jeg ikke vild med, jeg blev aldrig rigtig grebet og var heller ikke vild med historien. Faktisk synes jeg forhistorien for bogen var det mest gribende.

3/5

Bloggen er forholdsvis stille og det vil den også være i de næste uger, da jeg har travlt med opgaveskrivning og forberedelse til speciale.

