Tags

, , ,

Så er den kommet den anden bog i Nanna Foss serie Spektrum..

Beskrivelse..

I anden del af serien følger vi Pi som er den nye pige som sammen med sin bror er kommet hjem til Danmark fra Australien. Hun er også blevet en del af gruppen som er blevet præget så de nu kan rejse i tid. Pi har desuden fået den evne at hun kan spy ild ud af hænderne, hvilket ikke gør tingene lettere for Pi. På en af tidsrejserne møder hun Will, som hun også har mødt i nutiden. De forelsker sig i hinanden, men det kan være et problem når man kommer fra to tidsperioder.

Bedømmelse..

Det er en science fiction roman man masser af drama og der sker hele tiden noget. ja jeg blev helt forpustet af at følge med i hvad der skete. Jeg har også læst den forrige bog i serien, men jeg synes denne bog var klart bedre, dette skyldes både den tempofyldte historie, men ikke mindst hovedpersonen som jeg på mange måder synes var mere spændende end Emilie. Det er både en spændende historie om forholdet i mellem bror og søster, men ikke mindst forholdet i mellem Pi og Will som i sidste del af romanen tager en uventet drejning.

Science Fiction er en lidt speciel genre, men jeg kan på mange måder godt lide den. Det som jeg synes gør denne roman god er evnen til at selvom det er en overnaturlig historie virker den meget realistisk, ja jeg tror næsten på tidsrejser efter at have læst denne roman.

Det er næsten et år siden jeg læste Leoniderne, der var mange ting jeg desværre havde glemt, hvilket gjorde det lidt svært helt at forstå historien, da man begynder bogen spot on uden nogen form for resume af hvad der er sket, det er både bogen fordel og ulempe, for mig var det lidt en ulempe da jeg ikke kunne huske alle detaljer fra forrig bog.

Hvem vil jeg anbefale bogen til?

Hvis du godt kan lide tidsrejser, og det overnaturlige blandet med venskab, kærlighed og drama vil du også kunne lide denne bog. PS selvom denne bog nok mest er beregnet til unge kan man godt læse den selvom man har passeret de 15.

Du kan desuden læse min anmeldelse af Leoniderne her

RRRRR

Tak til Tellerup for dette anmeldereksemplar.

I bogen er der en masse referencer til The Beatles, derfor er der en vase på billedet. Vasen er fra Kähler og på vasen er der citeret

I bogen er der en masse referencer til The Beatles, derfor er der en vase på billedet. Vasen er fra Kähler og på vasen er der citeret “All you need i love” som er en Beatles sang.

På Bogforum mødte jeg Nanna Foss og fik signeret min bog

På Bogforum mødte jeg Nanna Foss og fik signeret min bog

