Tags

, ,

Så er det blevet tid til at læse tredje del af Stephanie Perkins’ serie. En bog hvor jeg konstant sad med et stort smil – hvorfor kan du læse senere i indlægget.

I sommerferien møder hun ham tilfældigt på Manhattan, og romantikken begynder at blomstre. Men i løbet af skoleåret er både hun og Josh dog tvunget til at konfrontere de udfordringer, som alle unge par må gå igennem: familiedrama, usikkerhed omkring ens valg for fremtiden og risikoen for at blive adskilt. Joshs problemer med skolen og familien vanskeliggør deres forhold, men Islas manglende selvværd gør det heller ikke lettere for det unge par.

Med New York, Paris og Barcelona som baggrund byder denne søde og fantastiske historie om ægte kærlighed også på et gensyn med de elskede karakterer Anna, Étienne, Lola og Cricket fra bøgerne Anna og det franske kys og Lola og naboens søn.

Bedømmelse..

Jeg elskede denne bog, jeg sad med et konstant smil på læberne. Det er en super romantisk historie, hvor jeg virkelig elskede parret og håbede at de kunne få hinanden til sidst.

I denne bog er vi tilbage i Paris som vi også er i Anna og det franske kys. Det er en helt dejlig stemning dette giver, og lidt mærkeligt at lave en anmeldelse af en bog som hovedsaglig foregår i Paris i disse dage, men jeg fik igen lyst til at komme til Paris. Bogen foregår også i New York, hvor jeg var i januar måned, hvilket var lidt sjovt når jeg nu kendte stederne, f.eks. var det meget sjovt da de er på The MET, hvor jeg også var. Jeg kunne genkende mange af de steder på museet. Men også meget af den stemning i New York, som dog er glofiseret en del. Bogen foregår også i Barcelona, hvor jeg aldrig har været, men et sted jeg gerne vil til.

Isla er den person i de tre bøger som jeg bedst kan identificere mig med, meget af hendes lave selvværd som kommer til udtryk i bogen, og som også kommer til udtryk i nedestående citat. En ting der er lidt sjovt med hende er, at hun er rødhåret – rødhåret er sjældne i virkeligheden, men bestemt ikke i fiktionen.

Hvem vil jeg anbefale bogen til?

Jeg vil anbefale bogen til jer der allerede har læst de to andre bøger i serien, men også til folk som gerne vil læse en super romantisk bog – for det er den. Men jeg vil også anbefale den til folk der elsker at rejse, og gerne vil have lidt af den stemning som er i byerne.

Fordi jeg ikke troede, jeg var værd at elske

RRRRR

IMG_1275

 

