Tags

, , ,

Så er det blevet tid til mit andet indlæg om min tur til København. I dag vil det handle om lørdag og søndag, men også om mine indkøb.

Lørdag

Om formiddagen havde jeg bestilt billet til en særforestilling af Olsen Banden på sporet. Jeg havde inden forestillingen ingen ide om at der var så inkarneret fans som der var, men det var en sjov og god oplevelse.

olsenbanden

Da filmen var slut tog jeg metroen til Belle Centeret og anden dagen på Bogforum kunne begynde. I dag var der lørdag, og hvis man troede der var mange mennesker om fredagen var det ingenting. Der var sindsyg mange mennesker. Jeg ville rigtig gerne have hørt et foredrag med Puk Damsgaard, men Politikens Forlags stand var sort af mennesker, og det var ikke til hverken høre eller se hende, så jeg gik igen. Men tiden gik hurtigt og jeg fik købt lidt flere bøger og hørt nogle flere foredrag. Samtidig med at jeg kom, kom også den amerikanske ambasadør Rufos Guifford og ham fik jeg også set et par gange, bla. da han stod og lavede mad fra den nye kogebog Den store amerikanske Kogebog.

IMG_1268

Jeg sluttede mit besøg på Bogforum med at hilse på Nanna Foss og få mit eksemplar af Spektrum signeret.

IMG_20151108_150541

Jeg var træt, og havde håbet jeg kunne få en stille og rolig aften, hvor jeg lige kunne læse Jeg levede færdig inden jeg skulle ud at spise, problemet var bare at bogen var væk, shit hvad skulle jeg gøre, hvor havde jeg mistet den, og det var et anmeldereksemplar. Meget panik gik igennem mit hoved. Jeg håbede dog, jeg havde glemt den i Palads, men jeg troede det ikke rigtig. Jeg prøvede dog lige at gå derhen. Jeg var så uheldig, at det lige var i deres nok mest travle tidspunkt så jeg måtte vente lidt, og havde opgivet, at finde bogen, da en medarbejder siger han har fundet bogen, og han kommer med den og får en stor tak og et stort smil af mig. Lettet går jeg på cafe og får en fantastisk burger inden jeg i regnvejr går hjem til vandrehjemmet og læser bogen færdig. At Gyldendal så nogle dage senere ved en fejl sender endnu et eksemplar af bogen er en hel anden historie.

Søndag

Var dagen hvor jeg skulle hjem. Jeg havde besluttet mig for ikke at tage til Bogforum i dag, da jeg mente det ville blive for presset. Jeg havde hjemmefra besluttet at jeg ville på Statens Museum for Kunst, da jeg de seneste to år har skrevet og læst en del om hvor fantastisk et museum det er, og det er også fantastisk, men lige i den kontekst som jeg har læst om museet var det nok også lidt fessen. Efterfølgende slentrede jeg lidt rundt på Strøget og fik spist frokost, inden turen gik mod Valby og Abildskov hjem til Aalborg. Turen var lang, men jeg fik læst lidt i Spektrum og tænkt en del over den dejlige weekend jeg havde haft i København.

IMG_20151108_094516 IMG_20151108_094801 IMG_20151108_105618

Jeg synes selv jeg fik købt en del bøger, og det ville sikkert havde blevet til flere hvis jeg havde haft plads i kufferten og hvis jeg ikke er så nærig. De to Sarah Engell bøger købte jeg efter jeg havde været til foredrag ved hende, “Det stof som drømme er gjort af” er en voksenbog som hun fortalte om, den anden har jeg længe haft lyst til at læse. Brinkmann bogen skal jeg bruge til noget opgave skrivning, og tilbudet var så godt, at det var svært at sige nej. Byen brænder er kun en læseprøve, den rigtige bog er over 900 sider. Hemmelighedernes atelier og 28 dage er købt på Bazars stand. De havde en masse gode tilbud, men da disse to var bøger jeg før havde set på blev de købt. Den sidste bog er Datter som jeg fik til kun 50 kr. det er en bog jeg længe har haft lyst til at læse, og da tilbudet var så godt kunne jeg ikke lade være. IMG_20151108_212257Det var de bøger som jeg købte, nedenfor vil jeg vise bøger fra Tellerup som jeg ikke købte, men som jeg blev lidt forelsket i. Bogforum var en fed oplevelse, det giver en hel speciel stemning at være sammen med andre mennesker som elsker bøger, og sådan et event beviste virkelig for mig at bøger betyder endnu mere for mig end de gjorde for 2 år siden, da jeg sidst var afsted. Om jeg tager af sted næste år ved jeg ikke, det kommer an på min jobsituation, da jeg på daværende tidspunkt forhåbentlig er færdiguddannet.

IMG_20151107_161752 IMG_20151107_162004IMG_20151107_162038

