Tags

I dag er det et år siden, jeg oprettede bloggen Ruskjærs bøger med den ide, at blogge om bøger og alt muligt deromkring. Jeg havde før blogget, så det var ikke en helt ny verden jeg kom ind i, men det var alligevel noget helt nyt. Jeg fandt hurtigt ud af, hvor fantastisk det var at blogge om bøger. Jeg har altid elskede bøger, men jeg har aldrig læst så mange bøger, som jeg har gjort efter jeg begyndte at blogge. Da jeg for et år siden begyndte, at blogge var det med en ide om at, jeg gerne ville udfordre mig selv, rent litterært og det må man sige jeg har gjort. Jeg havde før, jeg begyndte at blogge stort set ikke læst en eneste Young Adult og nu er det en af mine ynglingsgenre. Jeg er i dette år også blevet meget mere bevidst om, hvad jeg kan lide og hvad jeg ikke kan lide at læse. Jeg har så heller aldrig læst så meget som i dette år.

Min bogreol har også vokset voldsomt. Til at jeg i min lejlighed nok havde max 20 bøger har jeg nok over 200 i dag! Mange har jeg fået af forlag, mange er købt i genbrugsbutikker, og Saxo er også blevet en af mine mest brugte hjemmesider.

Men jeg elsker, at være bogblogger, og det har givet mig rigtig mange gode oplevelser, udover alle de gode læseoplevelser må jeg specielt nævne Bogbloggertræf som var helt fantastisk, det var en ret speciel oplevelse, at være i et rum med så mange mennesker som elsker bøger mindst ligeså meget som mig. En anden oplevelse som det at være bogblogger har givet mig, er det store kendskab til bøger som det har givet mig og som jeg kan bruge i mit arbejde på Aalborg Bibliotekerne. Det giver lige lidt ekstra når man kan anbefale en bog som man selv har læst eller har kendskab til. I begyndelsen af november drager jeg mod København for at deltage i Bogforum. Jeg var til det for 2 år siden, men glæder mig til at komme til det i år som en rigtig bognørd.

I aften omkring kl. 18 trækker jeg vinderen af min Giveaway, hvis du ikke allerede deltager så gør det her

Nedenfor er billeder fra det sidste år på Ruskjærs Bøger, tak for det første år..

En flot forside som er karakteristisk for Moyes

En flot forside som er karakteristisk for Moyes. Dette var en af de første bøger jeg anmeldte på bogen. Jojo Moyes er ved at være anmeldt nogen gange på bloggen og mon ikke der kommer flere anmeldelser af hendes bøger.

en flænge

En af mine første oplevelser med Young Adult – og sikke en oplevelse..Wow.. Siden har jeg læst og anmeldt alle John Greens bøger her på bloggen

Den absolut dårligste bog jeg har læst og anmeldt.

Den absolut dårligste bog jeg har læst og anmeldt.

En masse nørder samlet i et rum - Bogbloggertræf 2015

En masse nørder samlet i et rum – Bogbloggertræf 2015

