Tags

, ,

En af de bøger, hvor jeg bare tænkte, er den ikke snart færdig? Og nej det var den ikke..

Beskrivelse..

“Et frækt væddemål” er fortællingen om Abby Abernathy og Travis Maddox, som er hinandens fuldstændige modsætninger. Abby Abernathy er naboens søde datter, som ikke kender spor til unoder. Travis er dækket af tatoveringer, han slås, han har sex,  han er eftertragtet af alle hunkøn i området, og alt hvad Abby ønsker at holde sig væk fra.

En dag får Travis dog lokket Abby til at indgå et væddemål. Taber han, skal han gå i cølibat i en måned. Taber hun, skal hun bo i hans lejlighed i en måned. Sammen med ham.

Bedømmelse..

På min anmeldelse på Goodreads skrev jeg følgende “En bog der aldrig fangede mig, det virkede som en dårlig efterligning af de værste teenagefilm og dårlige og kedelige kærlighedsromaner. Den ekstremt tynde historie kunne have været udmærket hvis den var 200 sider kortere.” Dette beskriver ganske kort min frustration over denne utrolig dårlige historie. Det er som et manustript man har set tusindvis af gange. Den søde pige i cardigan(selvfølgelig) badass fyren med tatovering, masser af sex og selvfølge lever han af at slås, og så er han selvfølgelig voldsom jalousi og hun er beregnende som en i helvedet samtidig med at hun er naiv som bare pokker. Har du hørt om det før? jeg har ihvertfald og det kunne fungere fint, hvis bogen tilhørte noget nyt og personerne havde lidt mere kant og ikke var så ektrem sort/hvid agtige. Denne bog har tydeligvis fået meget inspiration af Fifty Shades of Grey bare uden så meget sex, men ellers ligner personerne hinanden skræmmende meget.

Da jeg ca. havde læst 150 sider tænkte jeg at bogen snart måtte være slut, men nej det var den ikke der manglede lige 200 sider mere, hvor man prøver at gøre en tynd kop te endnu mere tynd, hvilket resultere i alle mulige sidehistorier og udnødvendige dramaer.

Så jeg kan ikke anbefale bogen, men smag og behag er som sagt forskelligt..

1/5

et frækt væddemål

